فرماندار الیگودرز:

شکل‌گیری تصور مطلوب از نیروی انتظامی درذهن مردم امری ضروریست

حمید کشکولی گفت: شکل‌گیری تصور مطلوب از نیروی انتظامی در ذهن مردم ضروری به نظر می رسد و در عرصه امنیت ملی اهدافی مطرح می‌شود که جزء ماموریت‌های پلیس است.
کد خبر: ۳۱۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ - 06October 2018

شکل‌گیری تصور مطلوب از نیروی انتظامی درذهن مردم امری ضروریستبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «حمید کشکولی» فرماندار الیگودرز امروز در مراسم صبحگاه مشترک پرسنل نیروی انتظامی شهرستان الیگودرز که در محل ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف دولت این است که در جامعه خودش امنیت برقرار کند و امروز امنیت اولویت اول جمهوری اسلامی ایران است.

وی با استناد به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند پلیس مظهر حاکمیت جمهوری اسلامی است، گفت: همگان بر این امر واقف هستند و اذعان دارند که بدون امنیت زندگی روزمره مردم دچار مشکل می شود که پلیس با اقتدار در حوزه مسئولیتی که دارد و رکن اصلی آن ایجاد امنیت است، ایستاده است.

کشکولی با بیان اینکه  شکل گیری تصور مطلوب از نیروی انتظامی در ذهن مردم ضروری به نظر می رسد، افزود: در عرصه امنیت ملی  اهدافی مطرح می شود که جزء ماموریت های پلیس است، اجتماع انضباط محور، امنیت پایدار که لازمه هر جامعه ای است، افزایش احساس امنیت در بین مردم و ارتقا رضایت مندی مردم از جمله آنهاست.

 فرماندار الیگودرز با اشاره به اینکه دولت در بحث امنیت سیاسی و اجتماعی به دنبال ظرفیت سازی و بستر سازی نهادهای جامعه برای ایفای نقش در حفاظت از الگوهای هویتی و فرهنگی است، عنوان کرد: در بعد امنیتی سیاسی، تنزل موقعیت و منزلت پلیس نشان دهنده کاهش مشروعیت  نظام سیاسی خواهد بود و از نشانه های یک دولت ضعیف در جامعه محسوب می شود بنابراین شیوه مدیریت کارآمد پلیس در جامعه، اقتدار و عزت پلیس و  مشروعیت و استقرارآن، نهادینه شده نظام سیاسی را نمایان می کند .

وی اظهار داشت: پلیس به دلیل اینکه نیروی دولتی و رسمی است مثل دیگر نیروها ی جامعه همیشه در معرض قضاوت و ارزیابی است و مردم بیشترین ارتباط را در بین ارگان های نظامی با نیروی انتظامی دارند .

کشکولی تصریح کرد:  کالایی را که پلیس در جامعه عرضه می کند امنیت است در نتیجه عملکرد پلیس درمشروعیت بخشی یا مشروعیت سازی نظام سیاسی کشور انعکاس بیشتری دارد بنابراین نقش نیروی انتظامی در بعد امنیت سیاسی به عنوان یکی از نهادهای حاکمیت  قابل توجه  است.

فرماندار الیگودرز با بیان اینکه نقش نیروی انتظامی برای جلوگیری از شکل گیری آسیب ها وانحرافات اجتماعی نقش چشمگیر وحائزه اهمیت است،  گفت: در بعد امنیت اجتماعی پلیس به منظور ترویج انضباط در ارتباطات اجتماعی و خودسازماندهی افراد برای حفظ  و حراست از هویت، سنت ها و فرهنگ جامعه  و برای جلوگیری از آسیب ها و انحرافات تهدید کننده فرهنگ جامعه با کنشی آگاهانه جامعه را در این موضوع به سمت و سوی نیازمندی با شیوه پیشگیرانه سوق می دهد.

وی با اشاره به اینکه امروزه کشور در اوج امنیت واقتدار است، یاد آور شد: امنیت فعلی کشور مرهون خون پاک شهدای انقلاب اسلامی، شهدای هشت سال جنگ تحمیلی  و شهدای عرصه نظم و امنیت است و آرامش  و احساس امنیتی که امروز بر کشور حاکم است و بر کسی پوشیده نیست حاصل شجاعت  جوانان دلاور کشور و صبر و تحمل  خانواده های  شهداست که گل های خودشان را در این راه نثار امنیت کشور کردند که به واسطه همین جانفشانی هاست که نهال انقلاب اسلامی به درختی تنومند تبدیل شده است و به فضل الهی کشور امروز در اوج قدرت و اقتدار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار