محسنی اژه‌ای:

حمله دشمن به ما فرصتی برای بومی سازی است نه تحدید

معاون اول قوه قضائیه در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگشتری همدان گفت: باید حمله دشمن به ساختار اقتصادی جامعه را تبدیل به یک فرصت کنیم و از ظرفیت کشور ، جوانان و مسئولان و حمایت از تولید داخلی استفاده کنیم.
کد خبر: ۳۱۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹ - 06October 2018

حمله دشمن به ما فرصتی برای بومی سازی است نه تحدید

به گزارش دفاع پرس از همدان، «غلامحسین محسنی اژه ای» معاون اول قوه قضائیه در طی سخنانی در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری همدان با اشاره به سنگینی مصیبت و عزای اهل بیت (ع) در ایام منتهی به اربعین حسینی عنوان نمود: همه مردم و خصوصاً مسئولین در همه زمان ها اعم از جنگ و صلح، عادی و حساس وظایف ذاتی بر عهده دارند که یکی از مهمترین این تکالیف صیانت و حفاظت از نظام جمهوری اسلامی ایران بعنوان محصول ایثار هزاران شهید و چند صد هزار معلول و مجروح در زمان غیبت معصوم است و تمام مسئولان از پایین ترین تا بالاترین رده و درجه باید از همه ابعاد فرهنگی،اقتصادی ،سیاسی و امنیتی نظام اسلامی که داعیه دارمدیریت صحیح جامعه و بلکه قرار گرفتن بعنوان الگویی برای کشورهای جهان است حفاظت نمایند.

 محسنی اژه ای خدمت صادقانه و بدون منت به مردم را بعنوان ولی نعمتان نظام از جمله دیگر وظایف ذاتی مسئولان دانست و تاکید نمود: در نظام اسلامی هیچ خدمتی موجب منت بر مردم نیست و بلکه مردم بر مسئولان منت دارند .

وی مسئولیت را بعنوان امانتی از سوی مردم و نظام در دست مسئولان دانسته و عنوان کرد: یکی از آموزه های اسلامی امانت داری است و همه ما باید بدانیم در قبال این امانت از مسئولیت جز تاکل باید به نحو احسن و تمام معنا، به نحو مطلوب انجام وظیفه نماییم .

سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: در برخی شرایط وظایف خاصی بر دوش داریم و امروز زمان وجود آن شرایط حساس است که دشمن پس از ناکامی در اقدامات نظامی، تحریم، به راه انداختن جنگ داخلی و ترور مقامات کشور و عدم توفیق در تبلیغات پرحجم رسانه ای از طریق ماهواره و شبکه های اینترنتی به منظور شبهه افکنی در افکار و اعتقادات جوانان که به برکت خون مطهر امام حسین (ع) امکان توقیف از آنان سلب شد   به این نقطه رسیدند که تا زمان حضور مردم دین دار و ولایت مدار و انقلابی حول حبل الله و پشت سر ولی فقیه به هیچ عنوان امکان غلبه بر آنها وجود ندارد بنابراین با جمع کردن افکار شیطانی خود به این نتیجه رسیده اند که باید مردم را از روحیه دینی و ولایت مداری و انقلابی تهی کرد تا بتوان بدون جنگ، جامعه را از درون متلاشی کرد ولذا سه جبهه سنگین علیه مردم ایران باز کردند.

 محسنی اژه ای درباره جبعه نخست گفت:یکی از تلاش ها و تفکرات دشمن این است که باید کاری بکنند تا مردم از لحاظ اداره زندگی روزمره خود و معیشت تحت فشار قرار گیرند تا دچار تنگنا و یاس شده و خود به خود از نظام فاصله بگیرند.

سخنگوی قوه قضائیه در بحث جبهه دوم اشاره کرد: جبهه دوم عملیات روانی بسیار گسترده است که متاسفانه بسیاری از افراد نا خواسته به آن کمک میکنند با انتشار سریع یک شایعه و دروغ ، افراد و ارزش ها را مورد تهمت و افترا قرار داده و بستری را آماده می کنند تا هر حرفی را که ابراز نمودند و هر دروغی را که رواج دادند مردم قبول کنند و در مواردی این شایعه ها حتی از طریق تریبون های خودی نیز منتشر می شود و موضوعی بدون احراز صحت و سقم رواج داده می شوند.

وی در اشاره به جبهه سوم بیان کرد: دشمنان تلاش می کنند چنین وانمود نمایند که انقلاب به مقصد و آرمان‌های خود دست پیدا نکرده و برای مردم و کشور چیز قابل ملاحظه و ملموسی ارائه نکرده است و فشار همزمان این سه جبهه به انضمام یکدیگر موجب به هم ریختن روحیه و روان و اعتقاد افراد می شود.

حجه الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای متذکر شد: در چنین شرایطی وظیفه ها نیز متفاوت است و بنابر انچه مقام معظم رهبری تاکید می نمایند باید در تمام عرصه ها روحیه ای انقلابی داشت و حمله دشمن به ساختار اقتصادی جامعه را تبدیل به یک فرصت نموده و با بومی سازی اقتصاد و پایداری و توسعه آن و اولویت بندی موضوعات و استفاده از ظرفیت کشور ، جوانان و مسئولان و حمایت از تولید داخلی به افزایش تولید رسید و شعار سال رهبر معظم انقلاب را محقق نمود.

وی تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه و دادگستری استان ها را یکی از اقدامات مهم در اجرای مطالبات مقام معظم رهبری عنوان نموده و اظهار داشت: این ستاد در هر استان بررسی می کند چه بخش‌هایی از اقتصاد ممکن است به سمت کم کاری و نقصان برود و نقاط آسیب پذیر را شناسایی و به نحوی تدبیر می نماید تا اقدامات قضایی حتی الامکان به اقتصاد لطمه ای وارد نکند.

معاون اول قوه قضائیه تاکید نمود: در برابر جنگ روانی دشمن نباید ناخواسته به آن دامن بزنیم و  توجه شود با نشر مطالب بدون تعقل و احراز صحت در زمین دشمن بازی نکنیم و علاوه بر گفتار، به صورت عملی هم در مقابل تبلیغات دشمن بایستیم و جبهه دشمن را در این بخش نیز نا کارآمد بگذاریم.

حجه الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در قبال  نحوه مقابله با جبهه سوم دشمن بیان نمودند باید از هر آنچه موجب یأس و بدبینی مردم می شود جلوگیری کنیم و آنچه موجب امید و تقویت باور مردم به آینده میشود را نشر دهیم.

معاون اول قوه قضائیه در پایان با متذکر شدن نکاتی به مسئولین قضایی و تقدیر از خدمات و روحیه انقلابی رئیس کل سابق استان همدان برای توکل حیدری رئیس کل جدید دادگستری استان به عنوان یکی از مدیران موفق که در استان های مرزی زحمات مخلصانه ای کشیده اند جهت توفیق در ارائه خدمات به مردم استان همدان آرزوی توفیق نمودند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار