کشف 200 خودروی مسروقه از مخفیگاه سارقان در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری اعضای یک باند بزرگ سرقت در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی و کشف 200 خودروی مسروقه از مخفیگاه متهمان خبرداد.
کد خبر: ۳۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶ - 18October 2014

کشف 200 خودروی مسروقه از مخفیگاه سارقان در اصفهان

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سردارعبد الرضا آقاخانی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت های خودرو در حوزه شرق اصفهان موضوع توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان پیگیری و تحقیقات وسیعی در این زمینه انجام گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با تلاش شبانه روزی و انجام تحقیقات گسترده و اقدامات ویژه علمی و تخصصی سرانجام توانستند رد پای سارق جوانی را در این سرقت ها به دست آورند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سارق مذکور دارای 8 فقره سابقه کیفری بوده وبه تازگی از زندان آزاد شده بود گفت: در این رابطه مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از ماموران این پلیس به محل مذکور اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به کشف یک خودروی مسروقه در زمان دستگیری سارق اشاره کرد و اظهار داشت: در تحقیقات صورت گرفته از متهم وی علاوه بر اعتراف به 200 فقره سرقت خودرو همدست  خود به همراه پنج مالخر خودروهای مسروقه را معرفی کرد.

سردار آقاخانی از اجرای عملیات ویژه و دقیق ماموران پلیس آگاهی و دستگیری تمامی اعضای این باند بزرگ سرقت خبر داد و عنوان داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان دستگیر شده تمامی 200 خودروی مسروقه کشف و به مالباختگان آنها بازگردانده شد.

رئیس پلیس استان اصفهان با بیان اینکه اعضای باند به مواد مخدر اعتیاد داشتند عنوان داشت: متهمان پس از انجام سرقت خودروها را به مکان مورد نظر برده و لوازم داخلی آنها مانند باند و دستگاه پخش و ... را از آن جدا کرده و به فروش می رساندند و از این راه مواد مخدر مصرفی خود را تامین می کردند.

به گفته فرمانده انتظامی استان اصفهان 80 درصد از خودروهای مسروقه پراید و 20 درصد دیگر نیز پیکان، پیکان وانت، وانت نیسان، مزدا و پژو بودند و بیشتر این خودروها از تجهیزات ایمنی لازم برخوردار نبودند.

سردار آقاخانی ، ضعف سیستم امنیتی خودروها و سهل انگاری مالباختگان در نگهداری اموال خود را در موفقیت سارقان موثر عنوان کرد و اظهارداشت: بنابر اعتراف متهمان آنها تنها خودروهای مدل پایینی که از سیستم ایمنی و امنیتی مناسبی برخوردار نبودند و توسط مالباختگان در ساعات پایانی شب و در مکان های خلوت و فاقد نور کافی رها شده بودند را سرقت می کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار