دفاع پرس بررسی کرد؛

«اضمحلال» بهترین صفت برای توصیف ارتش رژیم غاصب صهیونیستی

فساد اخلاقی در ارتش رژیم صهیونیستی، مراکز تصمیم گیری و سیاستگذاری اصلی این رژیم و در راس آن‌ها کنست (پارلمان اسرائیلی) را ناچار به تدابیر جدید کرده است. «اضمحلال» شاید بهترین صفت برای توصیف ارتش رژیم غاصب صهیونیستی است.
کد خبر: ۳۱۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵ - 08October 2018

«اضمحلال» اصلی‌ترین واژه برای توصیف ارتش رژیم غاصب صهیونیستگروه بین‌الملل دفاع پرس: ارتش اسرائیل متشکل از سه نیروی «زمینی»، «هوایی» و «دریایی» است. نیرو‌های دفاعی اسرائیل شاخه‌ای جداگانه از نیرو‌های امنیتی اسرائیل می‌باشند که وظیفه این نیرو  حفظ کیان و استقلال رژیم جعلی صهیونیستی است.

اما حمله به خاک کشور‌های همسایه و تجاوز به حریم هوایی این کشور‌ها در این نیروی نظامی به امری رایج تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان از این موضوع شاکی هستند که در نهایت قطعنامه‌های شماره ۱۱۱ (محکومیت حمله به سوریه)، ۱۱۹ (حمله به مصر)، ۱۱۷ (تأیید دوباره قطعنامه شماره ۱۱۱ در محکومیت حمله به سوریه)، ۲۴۲ (محکومیت حمله به اردن)، ۲۴۸ (محکومیت رژه نظامی در قدس) از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه اقدامات این ارتش صادر شده‌است.

نکته جالب در خصوص این مقدمه کوتاه از شناسنامه ابتدایی ارتش رژیم غاصب صهیونیست علاوه بر محکومیت گسترده از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیش از شش قطعنامه بابت تجاوزکاری سران نظامی صهیونیست عدم تعهد انسانی آنان به رعایت حقوق انسانی غیر نظامیان اعم از زنان و کودکان و سالمندان به بهانه دفاع از حفظ کیان و استقلال کشور نامشروع اسرائیل است؛ و همین عدم تعهد به حقوق بشر را به وضوح می‌توان در استفاده ددمنشانه نیرو‌های هوایی ارتش اسرائیل از بمب‌های فسفری در نبرد غزه علیه مردم بی‌دفاع فلسطین که با پوشش گسترده رسانه‌های غربی از جمله سرویس جهانی «بی‌بی‌سی» همراه شد، به نظاره نشست و تراژدی اصلی برای صهیونیست‌ها همین جا و طرزی صحیح‌تر از جنگ سی و سه روزه در نبرد با حزب الله لبنان آغاز می‌شود.

با همه جنایتی که در استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و نامتعارف آن هم در نبرد با غیرنظامیان رقم زدند زنگ خطر شکست‌های پی در پی برای مقامات عالی‌رتبه نظامی ارتش اسرائیل که تمام عمر سرمست از پیروزی‌های چشمگیر در نبرد شش روزه مقابل اعراب بوده و برای فرزندان‌شان در همین خصوص افسانه سرایی‌ها می‌کردند، به صدا درآمد.

با وجود پیروزی‌های این ارتش در نبرد با دولت‌های عربی در نبرد‌های اولیه، پس از سال 2000 این ارتش در نبرد‌های خود به اهداف خود دست پیدا نکرده است، به‌طور نمونه در جنگ سال 2006 در مقابل نیرو‌های حزب الله در هدف اعلام شده نابودی یا خلع سلاح این نیرو شکست خورد؛ و در سال 2012 و 2014 در نبرد برای سرکوب غزه به باور نشریه فارین پالیسی شکست خورده است. پاراگراف آخر اعتراف صریح یکی از پرتیراژترین نشریه‌های هفتگی در آمریکا است.

روزنامه نیویورک تایمز 2 سال پیش، بخشی‌هایی از مصاحبه با بن گورین موسس رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که گفته می‌شود یک مصاحبه بی‌نظیر و صمیمی به مدت 6 ساعت بوده و دیدگاه موسس رژیم جعلی صهیونیستی را نشان می‌دهد؛ اما این مصاحبه ابدا منتشر نشد.

بن گورین که در زمان انجام این مصاحبه 82 سال داشت و 5 سال از اتمام دوره نخست‌وزیری وی می‌گذشت، به مدت 6 ساعت درباره تاسیس دولت و امنیت آن و تلاش اسرائیل برای برخوداری از برتری روحی و اخلاقی و مشکلات آن پرداخت.

گوریون در این مصاحبه گفت: ممکن است اسرائیل در جنگ‌های زیادی پیروز شود؛ اما تحمل حتی یک شکست را ندارد، زیرا این شکست به معنای پایان اسرائیل خواهد بود.

حقیقتا انصاف در این است که ما نیز صحه بر درستی تحلیل بنیانگذار جنایتکار رژیم غاصب صهیونیست بگذاریم؛ چرا که از فردای شکست مفتضاحه صهیونیست‌ها مقابل حزب الله که با اصرار التماس گونه و پی‌درپی ایالات متحده آمریکا در شورای امنیت، رهبر جریان مقاومت راضی به پایان جنگی شد که اسرائیل وقیحانه آن را شروع کرده بود، ابهت پوشالی ارتش صهیونیست در هم شکست و با پایان نبرد غزه به این سو دیگر امثال آویگدور لیبرمن، جرات آغاز جنگ جدید بر علیه گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه یا لبنان علبه دلیرمردان حزب الله را نداشته‌اند.

تحقیر ناشی از آن شکست‌ها به حدی در میان افسران ارتش اسرائیل دردناک بود که روزنامه افراطی معاریو چاپ تل‌آویو چندسال پیش در گزارشی مفصل نوشت: 124 سرباز اسرائیلی طی 5 سال گذشته خودکشی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش مابین سال‌های (2007 تا 2012) 124 سرباز اقدام به خودکشی کرده‌اند که 63 نفر از آن‌ها از متولدین اسرائیل و بقیه از مهاجران جدید هستند.

بنابر این گزارش، 84 درصد سربازانی که خودکشی کرده‌اند مابین 18 تا 21 سال سن داشته و مشغول به انجام خدمت سربازی اجباری بوده‌اند. اسرائیل برای مقابله با خودکشی در ارتش، از روان‌شناسان متخصص دعوت به کار کرده است؛ اما این متخصصان نه فقط نتوانستند آمار خودکشی را کاهش دهند بلکه روند رو به رشد این آمار همچنان ادامه دارد.

بر اساس جدیدترین آمارها، هر روز 2 نفر در اراضی اشغالی فلسطین خودکشی می‌کنند، ضمن اینکه در هر سال هزاران نفر در اسرائیل به خودکشی اقدام می‌کنند.

جمعیت «راهی به زندگی» که از گروه‌های متخصص در مبارزه با خودکشی است، پژوهشی انجام داده که در آن آمده است در یک دهه اخیر، آمار خودکشی‌ها از 500 نفر در سال به هفتصد نفر افزایش یافته است ضمن اینکه هر سال 6 هزار اسرائیلی به نوعی برای خودکشی اقدام می‌کنند و برای رهایی از تبعات مشکلات روانی به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

در این پژوهش تصریح شده است: «به سادگی آشکار است این میزان در کنار تعداد بیشتری که به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند رقم قابل توجهی را تشکیل می‌دهد». شواهد نشان می‌دهد سن خودکشی در اسرائیل به 6 تا 12 سال هم رسیده است.

بر اساس آمار‌های رسمی، میانگین خودکشی میان جوانان اسرائیلی 18.5 درصد است و این رقم به ویژه در دختران و پسرانی که مشکلات اخلاقی دارند، بیشتر است. در پژوهشی که در سرزمین‌های اشغالی انجام شد، 3.5 درصد از افرادی که در پژوهش مذکور مورد مطالعه قرار گرفتند تلاش‌هایی برای خودکشی داشته‌اند و بسیاری از این افراد اعلام کردند برای رهایی از مشکلات روانی هیچ‌گاه به مراکز درمانی مراجعه نکرده‌اند پس نامشان هم در فهرست وزارت بهداشت (فهرست افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند) ثبت نشده است.

گزارش‌های رسمی در اسرائیل نشان می‌دهد در سال‌های 2006 تا 2009 میانگین جوانانی که تلاش‌شان برای خودکشی ناکام ماند بیش از 17 درصد یعنی 178 نفر از هر هزار نفر بوده است. آمار‌های رسمی دیگری در اسرائیل به دست آمده است که نشان می‌دهد خودکشی اصلی‌ترین عامل مرگ و میر در میان نظامیان ارتش است. سخنگوی ارتش اسرائیل روز گذشته (جمعه) گفت: «در سال 2012 ارتش شاهد 14 مورد خودکشی منجر به مرگ در کنار هشت مورد مرگ ناشی از تصادفات و سه مورد مرگ در تمرین‌های نظامی بود». وقتی آمار‌های خودکشی در ارتش اسرائیل کنار هم قرار داده می‌شود مشخص می‌شود بر خلاف تبلیغات رسانه‌های اسرائیلی، آمار‌ها افزایش داشته است؛ اگر چه این آمار‌ها در سال 2012 اندکی کاهش نشان می‌دهد.

در سال 2007 مرگ ناشی از خودکشی در ارتش 17 مورد بود این رقم در سال 2008 به 20 مورد، در سال 2009 به 23 مورد، در سال 2010 با پنج مورد افزایش در مقایسه با سال قبل به 28 مورد و در سال 2011 به 21 مورد رسید تا آمار خودکشی در ارتش اسرائیل در یک دهه اخیر به 278 مورد برسد.

از نگاه کارشناسان روانکاو اسرائیلی عوامل دیگری، چون افزایش طلاق، افزایش میزان ابتلا به ایدز، افزایش مصرف الکل و نوشیدنی‌های سمی، افسردگی، تجاوز جنسی، اینترنت و فراوانی وسایل مورد کاربرد در خودکشی مانند سلاح، از عوامل دیگری است که آمار خودکشی را افزایش داده است.

جمال دقدوقی نیز در همین خصوص می‌گوید: «آمار خودکشی در ارتش اسرائیل تفاوت قابل توجهی با آمار خودکشی در خارج از ارتش ندارد، اساس اسرائیل بر اشغالگری است و همین صفت موجب می‌شود نظامیان مستقر در کرانه باختری رود اردن که یک منطقه اشغالی به شمار می‌آید دچار نوعی دوگانگی شخصیتی شوند، این شرایط در ادامه، افسردگی و کشیده شدن به سوی خودکشی را به دنبال دارد».

در پژوهشی که مرکز تحقیقات پارلمان اسرائیل انجام داده است آمار خودکشی سالانه در اسرائیل 400 تا 500 نفر اعلام شده و آمده است: «سه چهارم این آمار را افراد مذکر و مسن تشکیل می‌دهند».

حتی کارشناسان روانکاو اسرائیلی هم نمی‌توانند به سادگی از خوی تجاوزکاری ارتش اسرائیل به راحتی عبور کنند که ریشه اصلی ایجاد بحران‌های روحی و روانی در میان افسران صهیونیست است.

ولی ظاهرا خوی تجاوزکاری نه‌تنها در هجوم ددمنشانه با خاک کشور‌های همسایه در ارتش اسرائیل نهادینه شده، بلکه میان خود سربازان و افسران اسرائیلی هم به شکلی بسیار پررنگ آمده و گریبان‌شان را گرفته است.

سال 1393 هجری شمسی بود که گزارش نشست پارلمان رژیم صهیونیستی حول محور تجاوز جنسی گسترده در ارتش افکار عمومی داخل اسرائیل را شوکه کرد. کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ناچار شده است، نشستی اضطراری درباره تجاوز جنسی در ارتش این رژیم اختصاص دهد.

به گزارش پایگاه خبری الیوم السابع مصر، رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کنست اسرائیل جلسه فوق‌العاده‌ای را برای بررسی «بحران در صفوف ارتش اسرائیل به دنبال انتشار قضایایی درباره تجاوز جنسی تعدادی از افسران» به نیرو‌های تحت فرمان خود تشکیل می‌دهد.

بر اساس این گزارش، نشست اضطراری کنست موضوع تجاوز جنسی در رده‌های پلیس اسرائیل را نیز علاوه بر بحران اخلاقی در ارتش به بحث و بررسی خواهد گذاشت. منابع صهیونیستی بار‌ها از رسوایی گسترده در ارتش رژیم صهیونیستی و شیوع فساد اخلاقی اعم از تجاوزات جنسی و خودکشی در میان سربازان این رژیم و امتناع مسئولان از اجرای تحقیقات در این باره خبر دادند.

چند هفته پیش، «کرمیلا منشیه» گزارشگر نظامی رادیو اسرائیل از افزایش موج پدیده‌های غیراخلاقی و فساد در لشکر «جفعاتی» وابسته به نیروی پیاده نظام خبر داد. «عاموس هارئیل» تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیست نیز در روزنامه‌های اسرائیلی نوشت که چنین حوادثی می‌تواند دلیل بر وجود «بحران شدید فرماندهی» در لشگپکر جفعاتی باشد و بنا به گفته برخی افسران ارشد که از جزئیات تحقیق اطلاع دارند، ناتوانی در نظارت بر فرماندهان یگان‌های فرعی این لشگر وجود دارد.

اما این موضوع منحصر به یک یا چند یگان ارتش این رژیم نیست؛ زیرا سرباز‌های زن اسرائیلی، مبادرت به انتشار تصاویر غیر اخلاقی خود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و این امر، میزان تجاوز‌های جنسی از سوی افسران این رژیم را افزایش می‌دهد.

پایگاه صهیونیستی هاآرتص به تازگی گزارشی درباره افزایش خشونت‌های جنسی در ارتش اسرائیل منتشر کرده و می‌نویسد جرایم جنسی در ارتش این رژیم 2 برابر شده است.

بنابر گزارش سازمان‌های نظامی اسرائیل تعداد جرایم مرتبط با آزار جنسی از سال 2011 به دو برابر رسیده است. در حالی که در سال 2011 چهارده مورد تجاوز جنسی در این ارتش گزارش شده بود، اما این تعداد در سال 2012 به 27 مورد رسیده است. همچنین در سال‌های 2010 و 2009، به ترتیب 20 و 26 مورد گزارش شده است.

به گفته مسئول امور زنان IDF (ارتش اسرائیل)، در سال 2011 صد‌ها شکایت مرتبط با سوءاستفاده جنسی گزارش شده است که عمدتا فیزیکی و لفظی بوده‌اند. در سال 2012، سه سرباز زن به مقامات خود گزارش دادند که به شدت تحت تجاوز قرار گرفته‌اند.

یکی از جدی‌ترین جرایم جنسی که در ارتش اسرائیل گزارش شد؛ مورد مربوط به مدرسه آموزشی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بود. این مورد در ماه سپتامبر عمومی شد، سه مربی آموزشی این مدرسه به جرم تجاوز به دانش آموزان دستگیر شدند.

همچنین به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، افسران آموزشی رژیم صهیونیستی در هنگام آموزش زن‌های اسرائیلی به آن‌ها ناسزا گفته و از کلمات رکیک زننده استفاده می‌کنند.

یک نمونه جنجالی در ارتش اسرائیل، عاطف زاهر افسر بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی است که به ده‌ها دختر جوانی که سه سال دوره خدمت نظامی اجباری خود را زیر دست او گذرانده‌اند تجاوز کرده است، اما اکنون وی به تجاوز به 9 مورد متهم است؛ زیرا ده‌ها نفر دیگر از ترس به پایان نرسیدن خدمت اجباری آنان سکوت کرده‌اند.

وی دختران سرباز را از روز‌های اول سربازی برای خود تعیین می‌کرد، ولی زمانی‌که در رسیدن به یک دختر به دلیل استنکاف باز می‌ماند متوسل به راه‌های عجیب می‌شد که از جمله آن استفاده از دختران سرباز دیگری بود که در اواخر دوران سربازی خود بودند و آنان را مامور می‌کرد تا با قربانی جدید صحبت و وی را متقاعد کنند، زیرا در غیر این صورت سرباز مورد نظر نمی‌توانست دوره سربازی سه ساله خود را با موفقیت طی کند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که زاهر 46 ساله تاکنون به 9 مورد تجاوز که اسناد آن‌ها موجود و در فاصله سال‌های 2007 تا 2011 اتفاق افتاده متهم شده است.

اکنون، فساد اخلاقی در ارتش رژیم صهیونیستی مراکز تصمیم گیری و سیاستگذاری اصلی این رژیم و در راس آن‌ها کنست (پارلمان اسرائیلی) را ناچار به تدابیر جدید کرده است. با این حساب تنها و شاید به بیانی بهتر اصلی‌ترین واژه برای توصیف ارتش رژیم غاصب صهیونیست «اضمحلال» است.

انتهای پیام/ 451

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار