صابریان در نشست خبری:

برقراری روزانه 7 هزار تماس با اورژانس کشور/ ماموریت‌های اورژانس 35 درصد افزایش داشته است

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ماموریت‌های اورژانس 35 درصد افزایش داشته است، گفت: روزانه هفت هزار نفر با اورژانس کشور تماس می‌گیرند.
کد خبر: ۳۱۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ - 07October 2018

روزانه 7 هزار تماس با اورژانس کشور گرفته می‌شود/ 30 درصد از تماس‌های گرفته شده با اورژانس مزاحم تلفنی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «پیمان صابریان» رییس اورژانس تهران امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  با بیان اینکه طی یک سال گذشته تماس با اورژانس 40 درصد افزایش داشته و بر همین اساس ماموریت‌ها 35 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: روزانه هفت هزار تماس با اورژانس کشور گرفته می‌شود که متاسفانه از این تعداد 25 تا 30 درصد تماس‌های گرفته شده با اورژانس مزاحمت‎های تلفنی دنباله‌دار است به طوری که باعث قفل شدن خطوط اورژانس می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه روز گذشته حدود هزار و 254 تماس مزاحمت تلفنی با اورژانس تهران گرفته شده است.

رییس اورژانس تهران با اشاره به ورود 250 آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: حدود 40 آمبولانس که از به‌روزترین آمبولانس‌های اروپاست و به تازگی وارد کشور شده است از روز سه شنبه وارد ناوگان اورژانس تهران می‌شود.

صابریان با بیان اینکه موتورلانس‌ها در کمتر از 10 دقیقه و کدهای آمبولانس بین 12 الی 13 دقیقه به محل ماموریت خود می‌رسند، گفت: باید در نظر گرفت که شهر تهران با 14 میلیون جمعیت را نمی‌توان با 220 آمبولانس اداره کرد و استاندارد اورژانس شهری با جمعیت تهران 450 آمبولانس و به همین تعداد نیز موتورلانس است؛ همچنین باید در نظر داشت که تراکم ترافیکی در سطح شهر تهران متفاوت است و معابر ما استاندارد نیستند؛ لذا باید پایگاه‌های آمبولانس و موتورلانس در شهر تهران افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا گاهی اوقات کارکنان بیمارستان در خصوص پذیرش بیمار با کارکنان اورژانس همکاری لازم را ندارند، توضیح داد: هر گاه بیماری به وسیله کد منتقل شود، از طریق پذیرش اورژانس به اولین بیمارستان دولتی اطلاعات لازم ارائه خواهد شد، اما از آنجا که اورژانس بیمارستان‌ها نیز فعال است، ممکن است که بیمارستان با تراکم بیمار مواجه بوده و در این‌صورت عدم پذیرش اتفاق بیافتد، در غیر این‌صورت تعامل با بیمارستان‌ها وجود دارد و مشکل خاصی در این زمینه نیست.

صابریان با بیان اینکه 65 درصد آمبولانس‌ها قبل از رسیدن به پایگاه به ماموریت دیگری ارسال می‌شوند، در خصوص اورژانس ریلی گفت: راه‌اندازی اورژانس ریلی در خصوص مباحث پدافندی است که بسیار اهمیت دارد و هماهنگی‌های لازم در این زمینه با سازمان مترو صورت گرفته است و ایستگاه‌های پرتراکم و پرترافیک مشخص و اولویت‌بندی شده‌اند. روز دوشنبه همین هفته نیز تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مترو در این خصوص منعقد می‌شود و اقدامات انجام خواهد شد.

رئیس اورژانس تهران در خصوص اساسنامه سازمان اورژانس نیز عنوان کرد: مراحل نهایی اساسنامه سازمان اورژانس در حال انجام است و امیدواریم با نهایی شدن این موضوع مشکلات اورژانس نیز کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه نصب دوربین بر روی لباس مامور اورژانس به دلیل اینکه وارد حریم خصوصی بیمار می‌شود، قابل توجیه نیست، گفت: با نصب دوربین در مقابل آمبولانس برای بررسی خسارات وارده موافقیم؛ اما در این خصوص نیز بودجه‌ای تامین نشده است.

صابریان با اشاره به اینکه در شورای شهر تهران مصوباتی وجود دارد که سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف باید مکانی را برای ایجاد پایگاه اورژانس در نظر بگیرند، گفت: مقاومت‌هایی در این زمینه وجود دارد و ما به راحتی نمی‌توانیم در هر سازمان پایگاهی را ایجاد کنیم. شهرداری تهران باید نگاه ویژه‌ای به اورژانس تهران داشته باشد و باید در ایستگاه‌های آتش‌نشانی با توجه به اینکه باید در مکان‌های مناسبی که جانمایی شده‌اند، بخشی به صورت قانونی به اورژانس تهران نیز داده شود.

رییس اورژانس تهران ادامه داد: در این خصوص تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان آتش‌نشانی وجود دارد؛ البته در حال حاضر نیز در 90 سرای محله شهر تهران موتورلانس‌ها مستقر شده‌اند؛ اما از آنجا که فعالیت این سراهای محله پاره‌وقت است، ما نمی‌توانیم به صورت 24 ساعته و تمام‌وقت ارائه خدمات داشته باشیم.

وی در خصوص بیشترین ماموریت‌های اورژانس تهران نیز بیان کرد: 70 درصد ماموریت‌های اورژانس، تصادفات راهنمایی و رانندگی است که 50 درصد آن تصادفات موتورسیکلت، 30 درصد عابرین پیاده و بقیه تصادفات خودرویی است و پس از تصادفات راهنمایی و رانندگی، ناراحتی قلبی و ریوی در رتبه‌های بعدی ماموریت‌های اورژانس قرار دارند که با توجه به فصول مختلف، درصد متفاوتی از ماموریت‌های اورژانش را شامل می‌شوند.

صابریان در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار در تامین تجهیزات اورژانس تاثیرگذار بوده‌اند یا خیر گفت: خوشبختانه ما کمبودی در تامین قطعات وسایل نقلیه و تجهیزات اورژانس نداریم و وسایل مورد نیازمان به صورت روتین خریداری می‌شود.

رئیس اورژانس تهران در خصوص پرسنل فعال در این سازمان نیز عنوان کرد: در حال حاضر هزار و 300 نفر به صورت قراردادی و پیمانی با اورژانس تهران همکاری می‌کنند؛ همچنین هزار و 33 نیروی شرکتی نیز در اورژانس تهران فعال هستند؛ اما برای خدمات‌دهی بهتر نیازمند نیروی بیشتری هستیم که باید در بودجه اورژانس در نظر گرفته شود. برای تامین نیروی کامل اورژانس برای شهری مانند تهران 150 درصد باید به نیروی فعلی اورژانس اضافه شود.

وی در خصوص خدمات اورژانس تهران در مراسم اربعین حسینی نیز گفت: همانند سال‌های گذشته اورژانس تهران در این مراسم حضور خواهد داشت و 60 آمبولانس به مرز مهران اعزام می‌‌شود؛ همچنین نیروهای داوطلب به همراه دو اتوبوس آمبولانس به همراه تجهیزات کامل به مرز اعزام خواهند شد.

صابریان در خصوص آموزش کمک‌های اولیه به عموم مردم گفت: در اورژانس تهران بخشی برای آموزش همگانی راه‌اندازی شده است و دوره آموزشی کمک‌های اولیه با استاندارد لازم برای کسانی که علاقه‌مند باشند، به صورت رایگان برگزار خواهد شد. همچنین نهادها و ارگان‌های مختلف نیز می‌توانند درخواست دهند تا آموزش کمک‌های اولیه به صورت گروهی به پرسنل آنها ارائه شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار