مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

طرح «نائب‌الشهید» در اربعین ۹۷ اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام «علی شکری» گفت: طرح «نائب‌الشهید» در اربعین ۹۷ توسط زائران استان سمنان به نیابت از ۳ هزار شهید والامقام استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۱۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ - 08October 2018

صلح و آرامش مهم‌ترین پیام اربعینبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «علی شکری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، در نشست ستاد اربعین استان، با بیان این‌که طرح «نائب‌الشهید» در اربعین ۹۷ توسط زائران به نیابت از ۳ هزار شهید والامقام استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: در این طرح فرهنگی، با هدف ترویج فرهنگ شهادت و ایثار و قدردانی از شهدا، هر زائر اربعین به نیابت از یک شهید زیارت کرده و عکس آن شهید را نیز بر روی کوله‌پشتی خود نصب می‌کند.

وی افزود: این طرح فضای معنوی خاصی را در اربعین به وجود می‌آورد و همچنین باعث ترویج سیره شهدا و آشنایی نسل جدید با شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان سمنان در بخش دیگر سخنان خود، با بیان این‌که محصولات فرهنگی مناسبی برای تسهیل سفر و زیارت در اختیار زائرین قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: این بسته‌ها شامل ادعیه، کتاب‌ها، بروشور‌های فرهنگی، لوح فشرده و... است که به زائران کمک می‌کند تا در زمینه ترویج اخلاق اسلامی، آداب زیارت، قوانین کشور عراق، احترام به میزبان و... اطلاعات به‌دست آورند.

شکری از توزیع بسته‌های فرهنگی برای موکب‌داران نیز خبر داد و تأکید کرد: توصیه‌نامه‌هایی نیز در کنار کلیپ‌های آموزشی و تبلیغی در اختیار موکب‌داران قرار می‌گیرد تا در زمینه بهداشتی، خدمت‌رسانی و آداب مهمان‌داری در اسلام بتوانند اطلاعات خوبی را به‌دست آوردند.

وی افزود: اعزام مبلغ، قاری، مداح و مسئول فرهنگی و خادم در هر موکب پیش‌بینی‌شده است تا نوعی سازماندهی نیز در هر موکب اتفاق افتد که این امر در سهولت کار‌ها بسیار می‌تواند کمک کند، همچنین محصولات فرهنگی با زبان کردی، ترکی، فارسی، اردو و عربی تهیه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه به‌ ضرورت گرامی‌داشت ایام اربعین اشاره کرد و با بیان این‌که صلح و آرامش مهم‌ترین پیام اربعین است، گفت: یکی از ضرورت‌های اربعین، این حضور حماسی و پرشور مردم، ترویج فرهنگ حسینی و گفتمان آن است که همه بشریت فارغ از هر دین و مذهبی زیر بیرق آن جمع می‌شوند.

شکری با تأکید بر این‌که استفاده معرفتی از این مراسم معنوی دیگر ضرورت اربعین محسوب می‌شود، تأکید کرد: تلاش می‌شود تا زائران بهترین بهره را از مراسم اربعین ببرند و از سوی دیگر باید دانست که اربعین به‌عنوان پدیده‌ای که می‌تواند همگرایی جهان اسلام را به همراه داشته باشد، معرفی‌شده ولیکن می‌بایست به قوانین، سنت‌ها و همچنین بزرگان دینی کشور‌های دیگر نیز احترام گذاشت.

وی تغییر را دیگر ویژگی اربعین دانست و تأکید کرد: باید بستر به‌گونه‌ای فراهم شود که زائر وقتی به کشور بازمی‌گردد احساس ایجاد تغییر معنوی در درون خود را همراه داشته باشد که متصدیان اجرایی اربعین می‌بایست به این امر نیز نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار