سردار اشتری مطرح کرد

تحریم‌ها موجب پیشرفت تکنولوژی‌های ناجا شده است/برخورد با مفسدان فضای مجازی

جانشین فرمانده ناجا در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تجهیزات پلیسی تحریم ها را نه تنها مانعی برای پیشرفت تکنولوژی‌های پلیس ندانست بلکه آنرا زمینه ساز پیشرفت هر چه سریعتر این نیرو معرفی کرد و اظهار داشت: تحریم‌های اقتصادی نتوانسته پلیس را از وظیفه خود دور کند.
کد خبر: ۳۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸ - 18October 2014

تحریم‌ها موجب پیشرفت تکنولوژی‌های ناجا شده است/برخورد با مفسدان فضای مجازی

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس سردار حسین اشتری در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی ایمنی و امنیتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: برگزاری این نمایشگاه در مقطع کنونی که در بخش هایی از خاورمیانه در آتش فتنه و استکبارمی سوزند و آرامش و امنیت را از ساکنان آن سلب کرده پیامدهای بسیار مهمی را دارد.

وی ادامه داد: ثبات توام با اقتدار ایران که به پشتوانه درایت های مقام معظم رهبری ایستادگی و وحدت ملت سرفراز ایران از پیامدهای مهم این نمایشگاه می باشد که توانسته است با وجود همه دسیسه ها و تحریکات سوء دشمن توطئه های همیشگی آنان را شکست دهد.

سردار اشتری با بیان این مطلب که عزم و اراده ملی برای تحقق سند چشم انداز بر پایه اقتدار و مقاومت مردم به وجود آمده است گفت: این نمایشگاه توانسته است در جامعه از زوایای مختلف اقتدار ایران را به تصویر بکشد و در شرایط تحریم های ظالمانه موفقیت های نابی را فراهم آورد که بر اساس آن می توان با محصولات خارجی به خوبی رقابت کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: این دستاوردهای اسلامی راه را برای تامین و تجهیز نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح و بخش های متولی ایمنی باز کند و بازتاب معادله جهانی آن توانمندی و پژوهش های دانش بنیان در اقصی نقاط کشور است که موفقیت های غرورآفرینی را ایجاد کرده که  بر اساس علم و تکنیک بسته شده است.

سردار اشتری اراده مقاومت، خودباوری و خود اتکایی پلیس را از آموزه های انقلاب و دفاع مقدس دانست و گفت: مبادلات و ارتباطات مراکز علمی و دانشگاهی با سازمان های صنعتی تولید را بر توان بنیاد علمی قرار داده است که انشاء الله در میان مدت شاهد موفقیت های روزافزونی خواهیم بود و گام های بلند مدتی برداشته خواهد شد و آثار آن را در سطح منطقه و جهان مشاهده می نماییم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به وظایف مهم نیروی انتظامی تصریح کرد: با عنایت به موارد ذکر شده و ضرورت ها، پلیس ایران برآن است تا با توجه به حیطه وظایف و ماموریت های خطیر محول و در راس آنها حفظ امنیت و آرامش جامعه را به صورت کامل محقق نماید.

وی ادامه داد: بحران ها و جریان های انحرافی و اغواگرانه دشمن و دسیسه های عوامل تبهکار و باندهای فساد را از طریق تجهیز نیرو به ابزار و لوازم با تکنولوژی روز و فناوری های نوین شناسایی و پیشگیری می نماییم.

سردار اشتری با با اشاره به رویکر دهای اساسی این نیرو شامل آموزش، پژوهش و جامعه محوری تصریح کرد: باید برای ایفای هر چه بهتر ماموریت های محوله که برایند عملکرد آن به کاهش جرایم می انجامد توجه جدی داشته باشیم.

جانشین فرمانده ناجا برخورد با مجرمان و مفسدان فضای مجازی که از جمله عوامل تهدید امنیت عمومی به حساب می ایند را ضروری دانست و گفت: به صورت هدفمند و از طریق بستر سازی مناسب این موضوع باید در اولویت پلیس قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که با اتکا به فناوری، جامعه محوری و با دانش و پژوهش خود را به پلیس حرفه ای علمی با قدرت پیش بینی و پیشگیری از جرایم تبدیل نموده ایم گفت: از آنجا که تامین و تجهیز پلیس با امکانات فنی به سرعت دهی کشف جرم کمک می کند برای ارتقا توانمندی های دانش بنیادی که از کارآیی های بالایی برخوردار هستند تلاش لازم را خواهیم کرد و این نمایشگاه فرصت مناسبی است برای تبادل اطلاعات و دانش مرتبط برای دستیابی به پیشرفت های علمی و مهندسی.

سردار اشتری با اشاره به اهداف برگزرای نمایشگاه "ایپاس" گفت: این نمایشگاه ظرفیت مناسبی است برای ارائه  سطح تلکنولوژی فناوری و دانش کشور.

جانشین فرمانده ناجا با بیان این مطلب که با گسترش ابعاد جرایم باید توانمندی های پلیس را در ابعاد مختلف ارتقا دهیم گفت: با تنوع شگردهای بزهکاران نیاز به تجهیزات نوین داریم این در حالی است که اصولا تحرمیم ها هیچ گاه نتوانسته پلیس را ازوظایف خود دور کند بلکه معتقدیم تحریم ها موجب سرعت دهی در پیشرفت های تکنولوژی بر اساس مقیاس های بومی خواهد شد.

سردار اشتری با اشاره به افزایش آمار تعداد غرفه ها و توسعه زیربنای مفید نمایشگاه گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی بویژه حضور مصمم مخترعین و نهادهای دانش بنیان در زمینه تجهیزات پلیسی ایمنی و امنیتی از جمله پیامدهای امیدوار کننده است که امیدوارم با ادامه این حرکت مهم نمایشگاه در سال های آتی با رونق بیشتر و سازوکار مناسب تر و عملی تری برگزار شود.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم مدیرعامل شرکت ناجی پا از حضور 271 شرکت داخلی و 31 نماینده از کشورهای جهانی در قالب 310 غرفه در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی ایمنی و امنیتی خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها