واکنش دیرهنگام وزارت خارجه آمریکا به قتل روزنامه‌نگار سعودی

وزارت خارجه آمریکا پس از گذشت یک هفته از زمان ناپدید شدن منتقد و روزنامه‎نگار سعودی، نسبت به این مسأله واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۱۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ - 09October 2018

واکنش دیرهنگام وزارت خارجه آمریکا به ناپدید‎شدن «خاشقچی»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از بیزینس اینسایدر، وزارت خارجه آمریکا درحالی‌که نزدیک به یک هفته از مفقود شدن جمال خاشقچی منتقد و روزنامه‌نگار سعودی می‌گذرد؛ در اقدامی دیرهنگام، بیانیه‌ای در این‌ خصوص صادر کرد و از عربستان سعودی خواست تا تحقیقی کامل در این مورد انجام دهد.

این درحالی است که در پرونده مفقود شدن خاشقچی که بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اتفاق افتاد، ریاض متهم اصلی است.

حتی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه نیز می‌گوید کنسولگری عربستان باید ثابت کند روزنامه نگار از آنجا خارج شده است یا خیر. مسؤولان کنسولگری عربستان نمی‌توانند با بیان اینکه خاشقچی از اینجا خارج شده از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند.

در همین راستا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما شاهد گزارش‌های ضد و نقیضی درباره وضعیت جمال خاشقچی روزنامه‌نگار برجسته سعودی و همکار روزنامه واشنگتن پست بوده‌ایم. همانگونه که رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، از بابت مفقود شدن وی ابراز نگرانی می‌کنیم و وزارت خارجه آمریکا نیز از کانال‌های دیپلماتیک با عربستان سعودی درباره این مسأله صحبت کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: از عربستان سعودی می‌خواهیم از تحقیق کامل درباره خاشقچی حمایت کرده و در خصوص نتایج این تحقیق، شفافیت به خرج دهد.

بیانیه وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از اظهارنظر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا صادر شد. ترامپ هم بعد از گذشت یک هفته از ناپدید شدن خاشقچی در اظهارنظری دیرهنگام گفت: من نگران این موضوع هستم. از آنچه که می‌شنوم، خشنود نیستم. امیدوارم که این موضوع حل و فصل شود! در حال حاضر، هیچ کس چیزی در این مورد نمی‌داند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار