رئیس اداره زمینی عملیات کل سپاه خبر داد؛

خنثی‌سازی بیش از هزار توطئه تروریستی در محرم/ کشف خودرو‌های انتحاری

مسئول اداره زمینی عملیات کل سپاه از کشف و خنثی سازی بیش از هزار توطئه به قصد برهم زدن مراسم ایام ماه محرم امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۱۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ - 10October 2018

خنثی‌سازی بیش ازهزارتوطئه تروریستی در محرم/کشف خودرو‌های انتحاریبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار مرتضی میریان مسئول اداره زمینی عملیات کل سپاه در خصوص ماهیت حادثه تروریستی اهواز و ابعاد بازتاب رسانه‌های عربی و غربی از این واقعه تروریستی و اهداف راهبردی پس از آن اظهار داشت: دشمن به شدت دنبال این است که در کشور‌های منطقه و به ویژه جمهوری اسلامی ایجاد ناامنی کند. وقتی برای انتقال یک بمب از شرق و انفجار آن در تهران قریب به ۲۰ میلیون دلار هزینه می‌کنند، نشان می‌دهد که به چه قمیتی حاضر هستند که به هدف خود یعنی ایجاد ناامنی دست یابند.

وی افزود: در ماه محرم بیش از ۱۰۰۰ توطئه کشف شد از جمله خودرو‌های انتحاری که قصد داشتند که چه از سمت غرب و چه شرق وارد پایتخت کنند که به نوعی خنثی شد و دشمن نتوانست نقشه‌هایش را عملی کند.

سردار میریان ادامه داد: آن‌ها این زمان را بهترین زمان برای ضربه زدن به نظام می‌دانستند و حتی فتوای جهاد از سوی «ملامحمدشاهی» صادر شد که برای بر هم زدن مراسم تاسوعا و عاشورا باید چنین کاری انجام شود. اما خوشبختانه با شکست مواجه شدند و نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی سپس در رابطه با ذوق‌زدگی رسانه‌های خارجی در انعکاس حمله تروریستی اهواز گفت: باید یادآور شوم آنقدر که آن‌ها به این حادثه پرداختند، اینقدر بزرگ نبود که منجر به ایجاد ناامنی در جمهوری اسلامی شود. البته اذهان دنیا در تعجب هستند که منطقه خارومیانه به دلیل حضور تکفیری‌ها ناامن است، اما جمهوری اسلامی در امنیت کامل است؛ امنیتی که در ایران وجود دارد، آمریکایی‌ها ندارند.

مسئول اداره زمینی عملیات کل سپاه پاسداران ادامه داد: از طرفی اغلب مسائلی که باعث ناامنی در منطقه و کشور می شود، عوامل بیرونی دارند، عواملی که از یکسو به داعش و از طرف دیگر به وهابیت وصل هستند، در حال حاضر منشا این دو یکی شده و مدیریت مشترک می‌شوند؛ به طوری که امروز سلطنت‌طلبان و منافقان در یک اجلاس کنار هم قرار می‌گیرند. آنچه باعث تعجب است زمانی منافقین زندانی سلطنت‌طلبان بودند، حال چه شده است که در یک جبهه قرار گرفتند؟!

وی گفت: آنچه باعث شده که منافقین در کنار سلطنت‌طلبان قرار بگیرند، هیات رئیسه مشترک آنها، موساد و سازمان سیاست که مدیریت شیطانی در دنیا را به دست گرفتند و به سرکوبگری مشغول هستند، کشور‌های مرتجع منطقه نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند. در موضوع حادثه تروریستی اهواز نیز منشا آن از خارج است و بهترین سند آن فضای انتخابات میان ترامپ و کلینتون بود که در آنجا کلینتون رسما به ابداع داعش اعتراف کرد. الاحوازیه را نیز آن‌ها تشکیل دادند و در حال حاضر حمایت می‌کنند و مصیبت‌های مانند حادثه تروریستی اهواز را به وجود می‌آورند.

سردار میریان تصریح کرد: ما حوادثی مانند حادثه اهواز را مثل یک واکسن برای جمهوری اسلامی می‌دانیم. واکسنی که پیکره را در مقابل چنین حوادثی قوی می‌کند تا بتواند ضربات بسیار سنگینی به دشمن وارد کند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار