رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور:

دستاوردهای ایران در مهار و کنترل بیماریهای پرخطر برای جهانیان قابل تامل است

رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: تجربیات و دستاوردهای کشور ایران در مهار و کنترل بیماریهای پرخطر با توجه به قرارگرفتن در موقعیت استراتژیک در منطقه خاورمیانه برای جهانیان بسیار ارزنده و قابل تامل است.
کد خبر: ۳۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷ - 18October 2014

دستاوردهای ایران در مهار و کنترل بیماریهای پرخطر برای جهانیان قابل تامل است

به گزارش دفاع پرس، "اصغر جهانگیر" رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور  در حاشیه نشست 2 روزه مشورتی جهانی پیرامون کنترل ایدز در وین از استقبال جهانی نسبت به اقدامات ایران در اجرای برنامه های کاهش آسیب در زندان ها خبر داد.

وی ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در مهار و کنترل بیماریهای پر خطر بخصوص اچ آی وی و ایدز در محیط های بسته به این نشست دعوت شده بود که خوشبختانه گزارش ارائه شده در این نشست توسط جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال تمامی کشورهای حاضر قرار گرفت.
 
رییس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه این نشست دو روزه با محور قرار دادن کشورهای درگیر با این موضوع به خصوص کشورهای منطقه خاورمیانه برگزار می شود، این نشست را فرصتی برای هم اندیشی کشورها برای مقابله با این معضل جهانی خواند و اظهار داشت: تجربیات و دستاوردهای کشور جمهوری اسلامی ایران با قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک در منطقه خاورمیانه برای جهانیان بسیار ارزنده و قابل تامل بود بطوری که امروز ایران یکی از کشورهای پیشرو در این مساله است.
 
مشاور رییس دستگاه قضا در خصوص اقدامات مطرح شده در زندانهای ایران به انجام درمان نگهدارنده با متادون، روان درمانی برای اعتیاد، آموزش و اطلاع رسانی و سایر اقدامات کاهش آسیب رفتارهای پرخطر اشاره کرد و گفت:این اقدامات که نتایج مثبتی در زندانهای ایران داشت چند سالی است که مورد استقبال کشورهای اسلامی بخصوص کشورهای درگیر موضوع مواد مخدر قرار گرفته است.
 
براساس این گزارش، این نشست به مدت 2 روز در شهر وین اتریش و در مقر سازمان ملل توسط دفتر کنترل جرایم و مواد سازمان ملل(یو ان او دی سی) در حال برگزاری است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار