مدیر ادبیات دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

ارسال ۳۰ اثر به جشنواره جایزه ادبی یوسف در خراسان جنوبی/ برگزیدگان استانی معرفی شدند

«مهدی رحیم آبادی» گفت: در مجموع تعداد 30 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که در مرحله استانی 5 اثر برتر به انتخاب داوران تعیین و برای قرارگرفتن در بخش کشوری ارسال شد.
کد خبر: ۳۱۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ - 11October 2018

برگزیدگان جایزه ادبی یوسف معرفی شدند«مهدی رحیم آبادی» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در بیرجند، اظهار داشت: به‌منظور تقویت پایگاه داستان‌نویسی، شناسایی استعداد‌ها و کمک به خلق و تولید داستان کوتاه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت، جشنواره جایزه ادبی یوسف طرح‌ریزی شد.

وی با اشاره به این‌که هشتمین دوره جشنواره جایزه ادبی یوسف در ۲ بخش استانی و کشوری برگزار شد، افزود: این جشنواره با موضوعات «دفاع مقدس»، «دفاع از حریم اهل بیت» و «مقاومت و بیداری اسلامی» و همچنین بخش ویژه «خرمشهر» برگزار شد.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان این‌که مهلت شرکت در این جشنواره از ابتدای خردادماه تا پایان شهریور‌ماه بود، تصریح کرد: در مجموع تعداد ۳۰ اثر از خراسان جنوبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

رحیم آبادی بیان داشت: در مرحله استانی ۵ اثر برتر به انتخاب داوران تعیین و برای قرارگرفتن در بخش کشوری ارسال شدند.

وی ادامه داد: در بخش دفاع مقدس تعداد ۲۷ اثر، در بخش مدافع حرم ۲ اثر و در بخش خرمشهر یک اثر به دبیرخانه ارسال شد، همچنین ۷ اثر نیز خارج از موضوع دریافت شد که به بخش داوری راه نیافت.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: در نهایت با رای داوران، داستان «هدیه تولد» نوشته «ام البنین جمالی» رتبه اول را دریافت و آثار «اون لعنتی» از «طوبی حیرت فرد»، «سفر با قاطر» از «زهرا خسروی زارگر»، «حماسه چشم‌هایش» و «من فهیمه ۳۰ سال دارم» از «زهرا بهروزی‌فر» به ترتیب در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

رحیم آبادی اضافه کرد: داستان «خواهرانه‌ای برای تو» نوشته «ام‌البنین جمالی» با بالاترین امتیاز برای بخش ویژه خرمشهر انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره جایزه ادبی یوسف همزمان با اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس استان در پایان آبان‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار