روایت قالیباف از نقش شهید همدانی در دفع ‌فتنه ۸۸

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید همدانی در خنثی کردن هرفتنه‌ای علیه انقلاب اسلامی درخشید، گفت: او در راه خدمت به مردم از آبروی خود نیز مایه می‌گذشت و هرگز از نکلیف و وظیفه خود غافل نبود.
کد خبر: ۳۱۳۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ - 11October 2018

روایت قالیباف از نقش شهید همدانی در دفع ‌فتنه ۸۸به گزارش دفاع پرس از همدان، محمدباقر قالیباف امشب در مراسم سومین سالگرد شهادت قافله سالار شهدای مدافع حرم سرلشکر پاسدار حاج حسین همدانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و 40 سالگی انقلاب اظهار داشت: هرچه داریم به برکتی امامی است که سخنی جز رضای خدا بر زبان نیاورد و گامی جز برای رضای خدا برنداشت.

وی با قدردانی از برگزار کنندگان مراسم شهدا افزود: بی‌شک غرض ما از جمع شدن در سایه و نام شهدا این است که ما راه شهید، مسیر انقلاب و صراط مستقیم را بشناسیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهدا و افرادی همچون شهید همدانی‌ها چراغ راه ما هستند ابراز کرد: اگرچه شهید همدانی فرزند این دیار است اما ما نیز در دوران دفاع مقدس با وی آشنا شدیم و تا 48 ساعت قبل از شهادتش آخرین دیدار را با وی داشتیم.

وی با تشریح ویژگی‌های شهید همدانی بیان کرد:  از توفیقات شهید همدانی این بود که از پیش از انقلاب تا آخرین روز حیات خود، برای این انقلاب، این مردم و برای کشور عزیزمان ایران اسلامی صادقانه،مخلصانه و بی‌نام و نشان زحمت کشید و لحظه‌ای آرام نداشت.

قالیباف با اشاره به خدمات شهید همدانی عنوان کرد: شهید همدانی برای دفع هرفتنه‌ای که در این کشور ایجاد می‌شد حضور داشت و خوش درخشید.

وی اظهار داشت: او خود را همیشه وظیفه‌مند می‌دانست و از وظیفه خود، ارتباط با مردم غافل نبود و در فراز و نشیب مسئولیت‌ها برایش مهم نبود کدام پست را دارد و انسانی با محبت، عاطفه و اهل گذشت بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وی فردی مقاوم بود در لحظات سخت دوران جنگ چگونه مردانه می‌ایستاد من هنوز تصویر وی در کربلای 5 را در منطقه بوارین را فراموش نکرده‌ام.

وی ابراز کرد: شهید همدانی مظلومیت ویژه‌ای داشت و بعضا برخی بی‌احترامی‌ها و یا زخم زبان افراد برایش مهم نبود چرا که وی دارای اخلاق اسلامی بود و برایش جذب افراد مهم‌تر از دفع آنها بود.

 قالیباف با تشریح خدمات شهید همدانی در فتنه 88 اظهار داشت: وی وقتی با برخی افراد فریب خورده برخورد می‌کرد پدرانه با آنها صحبت کرده و آنها را نصیحت می‌کرد، وی در هر عرصه‌ای که بود چه در عرصه کمک به محرومان،چه عرصه اقتصادی و غیره هرجایی که فکر می‌کرد می‌تواند به مردم خدمت کند از آبروی خود مایه می‌گذاشت.

وی تصریح کرد: فرهنگی که شهید همدانی از خود برجای گذاشت فرهنگ و رفتار مجاهد راه خدا و اهل بیت (ع) بود، فردی که  وقتی خدمتی  را انجام می‌داد برایش مهم نبود آن کار دیده شود یا نه، به همین دلیل نیز بعد از این همه تلاش اینگونه عاقبت به خیر و در تاریخ ماندگار شد.

وی ابراز کرد: در زمانی‌که خرمشهر به تلخی سقوط کرد عده‌ای معتقد بودند که نباید بجنگیم و حرف از صلح می‌زدند و وقتی که صحبت از مبارزه بود می‌گفتند با کدام امکان می‌خواهید مبارزه کنید آن هم در زمانی‌که اکثر کشورها حامی صدام بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ترورهای کور منافقان در ابتدای انقلاب و زمان دفاع مقدس و ایستادگی مردم که سبب پایداری نظام اسلامی شد، بیان کرد: ما روزهای سختی را در دوران دفاع مقدس حتی روزهای پایانی آن گذراندیم اما همچنان برخی درباره دستاوردهای جنگ و انقلاب پرسش می‌کنند که با افتخار می‌گوییم دستاورد ما مبارزه، معتقد بودن به سنت‌های الهی، امنیت کنونی و غیره بوده است.

قالیباف با بیان اینکه پیشرفت کشور در حوزه صنایع نظامی قابل توجه بوده است، عنوان کرد: همه اهداف آمریکا از بین بردن نظام اسلامی بوده است و اگرچه امروز شهدا به ظاهر در میان ما نیستند امام می‌توانیم عظمت کنونی مسلمین را ببینیم و بسنجیم.

وی با تاکید براینکه  این روحیه مبارزه با ظالم و استکبار که از شبه قاره هند آغاز شده و تا مدیترانه  ادامه دارد به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و لطف خداست که در اهل سنت و شیعه دیده می‌شود، گفت: اگر امروز ملت یمن و فلسطین این‌گونه مبارزه می‌کنند به برکت مجاهدت و فرهنگ قرآنی، اهل بیت(ع)، شهدا و ملت ایران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: امروز دشمن وقتی دید در میادین دیگر نتوانسته به اهداف خود برسد در جنگ اقتصادی فشار خود بر ملت ما را مضاعف کرده است و این موضوع را در اولویت‌های خود قرار داده است.

قالیباف با اعلام اینکه دشمن می‌خواهد با این جنگ روانی و فشار اقتصادی باور ملت و جوانان ما را نسبت به آرمان‌های انقلاب تضعیف کند، تاکید کرد: ما تجربه کردیم و می‌دانیم شرایتمان سخت‌تر از دهه 60 نیست پس باید با استفاده از این تجارب به جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمنان برویم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن بیشترین فشار را بر روی آن بخش از مدافعان و مستضعفان کشور یعنی مردم که صاحبان این انقلاب هستند، قرار داده است، گفت: بیشترین هزینه جانی و مالی را  بی توقع‌ترین افراد جامعه که مستضعفان جامعه هستند و امروز بسیار تحت فشار قرار دارند، پرداخت کرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه ظرفیت های کشور بالا است ابراز کرد: نمی‌خواهم آمار دهم اما نخستین مشکل ناکارآمدی و ضعف مدیریت است و شاهد این مدعا نیز این است که وقتی درآمد کشور به 5 برابر افزایش یافت ما مشکل اقتصادی داشتیم و زمانیکه این‌گونه نبود نیز باز ما این مشکل را داشتیم.

قالیباف اظهار داشت: مشکل دیگر ما این است که برای حل مشکلات کشور به دنبال راه‌های سیاسی هستیم در حالی‌که وضعیت کنونی ما برای ما بزرگترین فرصت نیز به شمار می‌آید به شرطی که با مدیریت درست به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به نقدینگی 300 هزار میلیاردی کشور که در 70 درصد آن تنها به 10 درصد از سپرده‌گذاران در بانک‌ها تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: اگر نقدینگی در عرصه تولید وجود داشته باشد موفق بوده ولی اگر در چرخه دلالان باشد با چالش مواجه می‌شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: رئیس دولت در برنامه تلویزیونی اعلام کرد دلار در اقتصاد ما نقشی ندارد و نقش آن کمتر از ده درصد است اما اگر دلار در اقتصاد ما دخیل نیست چرا قیمت پراید به 40 میلیون تومان و رب گوجه‌فرنگی به 20 هزار تومان رسیده است؟

قالیباف با اعلام اینکه عذرخواهی دولت خوب است ولی مهمتر از عذرخواهی این است که این ناکارآمدی به ضرر مردم تمام نشود، تصریح کرد: اگر به مردم مستضعف کمک نکنیم کانون زندگی‌ها فرو می‌ریزد  به همین دلیل نیز ما این نکات را بیان می‌کنیم.

وی عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی با این همه مشکل و دشمن روبه‌رو است که اگر حل و فصل نشود آسیب می‌بینیم البته وضعیت برای حل مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رهبری اختیارات لازم را به دولت اعطا کرده و فضا برای اقدامات آنها مهیا است من به عنوان فرد سیاسی شناخته می‌شوم اما در عرصه اقتصاد و حل مشکلات مردم حاضرم هرگونه همکاری و همیاری را با دولت داشته باشم چرا که این وظیفه ما است.

قالیباف با اشاره به اینکه توقع مردم این است که دولت محکم‌تر از گذشته به میدان بیاید ابراز کرد:  امروز مجاهدت ما ادامه راه شهدا، امام(ره)، خدمت به کشور و مردم است پس باید بایستیم و ضمن نا امید کردن دشمن یا باز کردن فضا برای حضور جوانان در عرصه مدیریتی آنان را امیدوار کنیم.

وی با اظهار گلایه‌مندی از اینکه متاسفانه ما مردم را از عرصه اقتصاد جدا کردیم در حالیکه این مردم بودند که جنگ را اداره کرده و شهدای بسیار جوانی را تقدیم کردند تصریح کرد: راه انقلاب و جبهه هر روز متفاوت می‌شود به همین دلیل در شرایط فعلی راه انقلاب فعالیت درحوزه اقتصاد و رسانه است که نیاز به مدیریت کارآمد، تلاش مضاعف و پشتکار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها