امیر حاتمی در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

آمادگی ایران برای انتقال تجربیات درمان مصدومان شیمیایی به سایر کشور‌ها

وزیر دفاع گفت: ایران تجربیات زیادی در زمینه درمان مصدومان شیمیایی دارد که آمادگی دارد آن را به کشور‌های دیگر منتقل کند.
کد خبر: ۳۱۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ - 15October 2018

ایران تجربیات خود در زمینه درمان مصدومان شیمیایی را به کشور‌های دیگر منتقل می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع در حاشیه چهارمین کنگره آسیا پاسفیک، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که مردم همواره در جنگ‌ها با آن مواجه هستند، موضوع درمان و رسیدگی به مصدومان جنگی است، اظهار داشت: این موضوع هم در حوزه پشتیبانی از نیرو‌های مسلح بسیار مهم است و هم یک موضوع انسان‌دوستانه به ویژه در اسلام است.

وی افزود: ما در وزارت دفاع این موضوع را به عنوان یکی از وظایف مهم خودمان می‌دانیم و برای ارتقای آن اقدامات متعددی را انجام می‌دهیم.

وزیر دفاع ادامه داد: در این حوزه خدماتی را به نیرو‌های مسلح و خانواده‌های آنان ارائه می‌دهیم و همچنین تولید تجهیزات طب رزمی برای رسیدگی به مصدومان در صحنه‌های جنگ، از جمله اقدامات وزارت دفاع است.

امیر حاتمی با اشاره به برپایی نمایشگاهی از تجهیزات و دستاورد‌های وزارت دفاع در حوزه طب رزمی در حاشیه کنگره آسیا پاسفیک گفت: این همایش از لحاظ انتقال تجربیات بین کشور‌های مختلف حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: ما تجربیات گران‌بهایی در حوزه درمان مصدومان شیمیایی داریم که آن را به کشور‌های دیگر انتقال می‌دهیم و به آخرین یافته‌های علمی دیگران نیز دسترسی پیدا می‌کنیم.

وزیر دفاع ادامه داد: ما تجربیات تلخی از سلاح‌های شیمیایی در دوران دفاع مقدس داریم، اما امروز در این زمینه و در حوزه مقابله با سلاح‌های میکروبی و پرتوی، تجهیزات خوبی را آماده و نیاز‌های نیرو‌های مسلح در حوزه بهداشت و درمان و بیمارستان‌های صحرایی آنان را برطرف کرده‌ایم و برای همه حوزه‌های رزم، محصولات مورد نیاز آماده شده است.

امیر حاتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر تحریم‌ها بر صنعت دفاعی کشور گفت: تحریم‌ها حقیقتا فرصتی برای ما بوده است. ما از بدو پیروزی انقلاب تا کنون در تحریم قرار داشته‌ایم. با نگاهی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آن را به ویژه در نیرو‌های مسلح توسعه و تعمیق بخشیده‌اند، ما تحریم را به عنوان یک فرصت تلقی کردیم و این باعث شده که هیچ نگرانی از تحریم‌ها نداشته باشیم؛ چراکه همه نیاز‌های دفاعی خود را در عرصه‌های مختلف رزم اعم از دریایی، هوایی و موشکی تولید می‌کنیم.

وی تاکید کرد: نیرو‌های مسلح ما با اراده‌ای که دارند، مقتدرانه در برابر هر کسی که بخواهد علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام کند، از این سلاح‌ها استفاده می‌کنند که اخیراً شاهد استفاده از این سلاح‌ها در برابر تروریست‌هایی که در کردستان و اهواز مردم ما را شهید کردند، بودیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار