دریادار رستگاری در جمع خبرنگاران:

سامانه‌های پزشکی دریایی ایران قابل رقابت با کشور‌های پیشرفته است

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: به اعتراف شرکت‌کنندگان خارجی در چهارمین همایش طب رزم آسیا پاسفیک سامانه‌های پزشکی دریایی ایران قابل رقابت با کشور‌های پیشرفته است.
کد خبر: ۳۱۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ - 15October 2018

دستاوردهای پزشکی ما قابل رقابت با کشور‌های پیشرفته استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های طب نظامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این چهارمین کنگره طب نظامی در حوزه آسیا و اقیانوس هند بود که بیش از ۳۰ کشور حاشیه اقیانوس هند و اقیانوسیه در آن حضور یافتند و در کنار آن نمایشگاهی از توانمندی‌ها و دستاوردی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت دفاع و ستاد کل نیرو‌های مسلح از جمله سازمان صنایع دریایی برپا شده است.

امیر رستگاری افزود: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با توجه به اهمیت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان حوادث دریایی و برای ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان حوادث دریایی از سال‌های گذشته مبادرت به طراحی و ساخت انواع شناور‌های امدادی ازجمله آمبولانس و تجهیزات مرتبط با نجات مصدومان در دریا و زیر دریا کرده است که در این نمایشگاه تعدادی از دستاورد‌های خود را در معرض دید مخاطبان قرار داده‌ایم.

وی تصریح کرد: شناور‌های جستجو و نجات، شناور‌های آمبولانس دریایی، اتاق‌های فشار نجات غواص و تجهیزات مورد نیاز نجات مجروحان غواصی و همچنین تجهیزات مورد نیاز در حوزه تولید ایمپلنت و پروتز‌های دندانپزشکی که در شرکت‌های وابسته به سازمان صنایع دریایی تولید شده است را در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و نمایندگان ۳۵ کشور شرکت‌کننده در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی طب نظامی آسیا پاسفیک قرار دادیم که مورد استقبال بسیار خوب شرکت‌کنندگان نیز قرار گرفت.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: ایران اسلامی با وجود تحریم‌های جدید توانسته بسیاری از سامانه‌های مورد نیاز خودش را توسط متخصصان و دانشمندان داخلی طراحی و تولید کند که بخشی از آن‌ها در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شده است.

امیر رستگاری خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزاتی که در این نمایشگاه مشاهده می‌کنید، بومی و ساخت کشور خودمان در سازمان صنایع دریایی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی تصریح کرد: به لطف خداوند متعال و با اتکا به دانش دانشمندان داخلی، امروز توانسته‌ایم در حوزه طب رزم با سایر کشور‌ها رقابت کنیم و تمامی سامانه‌های پزشکی دریایی ازجمله شناور‌های امداد و نجات، آمبولانس‌های دریایی و اتاق‌های فشار مورد نیاز را خودمان تولید کنیم و به اعتراف شرکت‌کنندگان خارجی در چهارمین همایش طب رزم آسیا پاسیفیک دستاورد‌های ما قابل رقابت با کشور‌های پیشرفته است.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افزود: همچنین چندین کشور درخواست همکاری با ما در حوزه تهیه و تولید تجهیزات طب دریایی را دادند که بعد از این همایش مذاکرات برای همکاری در زمینه طراحی، ساخت و عقد قرارداد برای فروش تجهیزات با آن‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار