مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان:

دوره «سواد رسانه‌ای» برای ۱۰ هزار نفر در گیلان برگزار می‌شود/ برگزاری سومین جشنواره «ابوذر»

«محسن جعفری» گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از مردم و بسیجیان در دوره سواد رسانه‌ای برنامه‌ریزی‌ شده توسط بسیج رسانه گیلان در جهت مقابله با تهدیدات نرم دشمن از جمله شبه‌افکنی و القای یأس و ناامیدی توسط معاندان داخل و خارج از کشور، شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۳۱۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ - 16October 2018

برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر و مسابقه ملی مناظره دانشجویی در گیلانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از گیلان، «محسن جعفری» مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان، امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» و مسابقه ملی مناظره دانشجویی، اظهار داشت: بسیج رسانه استان گیلان ۱۰۰ دوره سواد رسانه‌ای را در ۱۶ شهرستان استان تا پایان سال جاری برگزار می‌کند.

وی با بیان این‌که حدود ۱۰ هزار نفر از مردم و بسیجیان در دوره سواد رسانه‌ای برنامه‌ریزی‌ شده بسیج رسانه سپاه شرکت خواهند کرد، افزود: این دوره آموزشی در جهت مقابله با تهدیدات نرم دشمن از جمله شبه‌افکنی و القای یأس و ناامیدی توسط معاندان داخل و خارج از کشور در آستانه اربعین انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با تأکید بر این‌که تا امروز تلاش‌های دشمنان با وجود تدابیر داهیانه رهبری معظم انقلاب و مردم بی‌ثمر بوده است، گفت: تمام تلاش‌های ایران اسلامی در جهت پیشرفت و مقابله با تهدیدات خارجی است و یقیناً در طول هشت سال دفاع مقدس که صحنه‌های سخت را پشت سر گذاشتیم، بار دیگر هم بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

جعفری با بیان این‌که دوره سواد رسانه‌ای در تمامی مقاطع استانی برگزار می‌شود، گفت: تمامی نونهالان، دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی اساتید و اولیای آن‌ها در دوره سواد رسانه‌ای بسیج رسانه شرکت خواهند کرد.

اعزام تیم‌های خبری بسیج رسانه استان گیلان به پیاده‌روی اربعین

وی از اعزام پنج تیم خبری و یک کاروان حرفه‌ای بسیج رسانه استان گیلان به عتبات عالیات خبر داد و افزود: تیم‌های رسانه‌ای گیلان علاوه بر «نجف» و «کربلا»، در موکب‌های مستقر گیلانی‌ها طی مسیر نیز در مرز‌های «مهران»، «شلمچه» و «چزابه» به صورت متمرکز خبر‌های لحظه‌ای خود را برای استان ارسال خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان از ارائه دیپلم افتخار برای تیم‌های خبری اعزام‌ شده به عتبات عالیات خبر داد و تصریح کرد: خبرنگارانی که اخبار برون‌مرزی رویداد عظیم اربعین حسینی را در قالب تیم رسانه‌ای بسیج رسانه گیلان پوشش می‌دهند، دیپلم افتخار خبرنگاری برون‌مرزی را دریافت خواهند کرد.

برگزاری یادواره شهدای بسیج رسانه گیلان با محوریت شهید «حامد کوچک‌زاده»

جعفری از برگزاری دومین یادواره شهدای بسیج رسانه گیلان خبر داد و گفت: یادواره شهدای بسیج رسانه گیلان امسال با محوریت شهید مدافع حرم «حامد کوچک‌زاده» علاوه در گیلان، به‌صورت منسجم و مطلوب در اربعین حسینی در «کربلا» نیز برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری دوره حرفه‌ای خبرنگاری در گیلان خبر داد و افزود: این دوره از خبرنگاری برای چندمین سال پیاپی با حضور اساتید مجرب کشوری در «رشت» و «خمام» برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به حضور بیش از ۹۰ خبرنگار از اصحاب رسانه در مجمع عالی اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان، بیان کرد: در این مجمع از تمامی طیف‌ها و جناح‌ها خبرنگارانی حضور دارند و فعالیت‌های رسانه‌ای را به‌صورت منسجم دنبال می‌کند.

برگزاری سومین جشنواره «ابوذر» در گیلان

جعفری با اشاره به برگزاری جشنواره «ابوذر» در گیلان، تصریح کرد: مقاومت و دفاع مقدس، بصیرت و دشمن‌شناسی، مسائل صنفی خبرنگاران، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید و کالای ایرانی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی، از محوریت‌های سومین جشنواره «ابوذر» در گیلان است که در قالب عکس، موشن‌گرافی، خبر، گزارش، یادداشت، فیلم کوتاه، انیمیشن، مقاله، نماهنگ و فیلم‌نامه برگزار می‌شود.

وی آخرین فرصت ارسال آثار را تا تاریخ ۳۰ آذرماه اعلام کرد و گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به آدرس رشت، کمریندی شهید بهشتی، ابتدای شهرک امام خمینی (ره) جنب سپاه قدس، ساختمان استاندار طبقه سوم ارسال کنند.

برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی در گیلان

جعفری با اشاره به مسابقات ملی مناظره دانشجویی در گیلان گفت: مناظرات و کرسی‌های آزاداندیشی حول فرمایشات مقام معظم رهبری است که برگزاری مناظرات فرصتی برای یادگیری و احترام به آرا و نظرات متقابل در بین جوانان و دانشجویان است.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان، خلاقیت در طرح مسئله را از مکتب مثبت آن دانست و افزود: در این مناظرات دانشجو با به‌کارگیری از قوه خلاقیت و نوآوری مفاهیم از پیش یاد گرفته را در فضای منطقی و آرام و به در از هیاهو مطرح می‌کنند تا به یک راهکار صحیح برسند.

خاطرنشان می‌شود در پایان این نشست خبری، با حضور همسر شهید مدافع حرم «حامد کوچک زاده» و اصحاب رسانه، از پوستر سومین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» استان گیلان رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها