5 اثر برگزیده «جایزه ادبی یوسف» اصفهان به مرحله ملی راه یافتند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: 102 اثر از 72 نویسنده اصفهانی در جشنواره داستان کوتاع دفاع مقدس «جایزه ادبی یوسف» مورد ارزیابی قرار گرفت که 5 نفر برگزیده و به مرحله ملی راه یافتند.
کد خبر: ۳۱۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ - 16October 2018

به گزارش دفاع پرس از اصفهان، عصر امروز سردار مجتبی شیروانیان در آیین اختتامیه جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس «جایزه ادبی یوسف» اظهار داشت: جایزه ادبی یوسف با هدف شناسایی نویسندگانی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند، برگزار شد.

وی با بیان اینکه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت یکی از واجبات مرز و بوم ماست، افزود: 72 نفر از نویسندگان و علاقه مندان به حوزه دفاع مقدس در این جشنواره شرکت کردند و رسالت ترویج فرهنگ عاشورایی ایثار و مقاومت را به منصه ظهور رساندند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف در اصفهان به صورت استانی برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره به مرحله ملی راه پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: 102 اثر از این تعداد شرکت کننده دریافت شد که در مرحله اول 34 اثر و در مرحله دوم 24 اثر به مرحله نهایی راه یافتند و 5 اثر برگزیده از میان آن‌ها انتخاب شد که در مرحله کشوری نیز شرکت داده می‌شوند.

شیروانیان تصریح کرد: با توجه به تعداد بالای نویسندگان اصفهانی و ظرفیت موجود این شهر انتظار می‌رود بیش از این مقدار در این حوزه فعالیت داشته باشند چراکه آرامش امروز ما برگرفته از جانفشانی و ایثار شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.

وی افزود: تعداد آثار و شرکت کنندگان نسبت به ظرفیت استان اصفهان، کم و دور از انتظار بود که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما در مقایسه با دیگر استان‌ها، تعداد نفرات و آثار بیش از استان‌های دیگر بوده است . قابل ستایش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار