از سوی کشاورزان فلسطینی

دعوت گردشکران خارجی برای آشنایی با تجاوزهای رژیم صهونیستی

کشاورزان فلسطینی امسال نیز به مانند سالهای گذشته در فصل برداشت زیتون شماری از گردشگران خارجی را باهدف آشناسازی آنها با اوضاع مناطق فلسطینی و مشاهده تجاوزگری های صهیونیستها به کرانه باختری دعوت کردند.
کد خبر: ۳۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴ - 19October 2014

دعوت گردشکران خارجی برای آشنایی با تجاوزهای رژیم صهونیستی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، فعالان فلسطینی در فصل برداشت زیتون به تبلیغات برای جذب فعالان صلح طلب در سراسر جهان به کرانه باختری و دیدار از مناطق مختلف فلسطین می پردازند. آنها از این فرصت استفاده می کنند تا به این شکل زمینه مستند ساختن تجاوزگری های فزاینده اسرائیل در فصل برداشت زیتون فراهم شود.

"سو ماکلین" فعال انگلیسی گفت ما در نزدیک یک شهرک یهودی نشین مشغول چیدن زیتون بودیم که نیروهای ارتش اسرائیل ما را از باغ بیرون کردند و گفتند این منطقه نظامی است. روز بسیار بدی برای کشاورزان فلسطینی بود. همه باید حقایق مربوط به اشغالگران و آثار منفی عملکرد آنها را بر زندگی فلسطینی ها بدانند.


"مهند القیسی" هماهنگ کننده برنامه شجرة الزیتون الفلسطینی که مسئول هماهنگی برای جابجائی گردشگران خارجی در این منطقه است گفت: ما با دعوت از خارجیان برای دیدار از باغهای زیتون فلسطینی سعی داریم زمینه تامین امنیت کشاورزان فلسطینی را فراهم کنیم.


ساکنان "بتیر" می گویند افزون افزون بر به آتش کشیده شدن درختان زیتون این منطقه و تصرف اراضی توسط شهرک نشینان ، رژیم اسرائیل اقدام به حفاری های متعددی در این منطقه با هدف یافتن آثار باستانی انجام می دهد و این اقدام خسارات سنگینی به کشاورزان فلسطینی وارد کرده است زیرا شمار زیادی از درختان مرغوب آنها را ریشه کن کرده اند.


"وسام عوینة" کشاورز فلسطینی گفت : یهودی ها 18 اصله از بهترین درختان زیتون باغ مرا که به درختان رمی مشهورند ریشه کن کردند و به پارکها و خیابانهای مناطق یهودی نشین انتقال دادند و در آنجا مجددا به کشت این درختان پرداختند. آنها با این کار می خواهند از یک سو کشاورزان فلسطینی را مجبور به ترک زمین هایشان کنند و از سوی دیگر ریشه هایی برای تمدن اسرائیلی مورد ادعای خودشان ایجاد کنند.

 انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها