سردار مؤمنی در پاسخ به دفاع پرس مطرح کرد؛

کشور‌های غربی باید به مسؤولیت خود واقف باشند/ اصلاح قانون از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است

دبیرکل جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کشور‌های غربی باید به مسؤولیت‌های خود واقف باشند و باید همه کشور‌ها نقش خود را در مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند.
کد خبر: ۳۱۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ - 20October 2018

کشور‌های غربی باید به مسؤولیت خود واقف باشند/ اصلاح قانون از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار اسکندر مؤمنی دبیرکل جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌هایی صورت گرفته است، اظهار داشت: در پنج سال کذشته کار‌های خوبی در راستای مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته که آن‌ها را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: مقابله، توزیع، ترانزیت، بازپروری و درمان، پیشگیری و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی از اولویت‌های ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

سردار مؤمنی با بیان اینکه درمان در حوزه اعتیاد جوابگو نیست، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد کمی از معتادان پس از درمان پاک می‌شوند، به همین دلیل مهم‌ترین اولویت ما پیشگیری است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه امروز با توجه به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر و گرایش جوانان به مواد مخدر گل، آیا در راستای برخورد با مصرف کنندگان و توزیع کنندگان نیاز به اصلاح قانون داریم، اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی صورت کرفته ایست، یکی از اولویت‌های ما اصلاح و به روز شدن قوانین است.

دبیرکل جدید ستادکل مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: همکاری‌های بین‌المللی یکی از اولویت‌ها کاری ماست. ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و قاطعانه و صادقانه با ورود مواد مخدر برخورد کرده است و کاری ندارد که به کجا صادر می‌شود.

وی افزود: کشور‌های غربی باید به مسؤولیت‌های خود واقف باشند و باید همه کشور‌ها نقش خود را در مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها