غلامی:

امروز نیازمند جدیدترین دستاورد‌ها در مدیریت کشور هستیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروزه نیاز به بروز کردن همه همکاری‌ها و بهره‌گیری از جدیدترین دستاورد‌ها در مدیریت کشور هستیم.
کد خبر: ۳۱۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ - 21October 2018

امروز نیازمند جدیدترین دستاورد‌ها در مدیریت کشور هستیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «منصور غلامی» وزیر علوم در نشست تعاملی پلیس با مراکز علمی و دانشگاهی با بیان اینکه رویکرد علمی در بخش‌های مدیریت کشور بخصوص در قسمت انتظامی کشور جای خوشحالی دارد، اظهار داشت: هر سیستم و نظام اجتماعی بر اساس اهداف خودش از یافته‌های علمی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: توسعه فناوری‌ها باعث به وجود آمدن ابزار‌هایی شده که می‌تواند نقش بسیاری در ماموریت‌های ناجا داشته باشد.

غلامی با بیان اینکه دانشگاه بستری برای تربیت افرادی در حوزه‌های مختلف است، افزود: تحقیقات در دانشگاه به صورت تخصصی انجام می‌شود و هدایت به سمت استفاده از این تحقیقات از جمله مواردی است که بسیار مهم است.

وزیر علوم گفت: بیش از دو دهه نیروی انتظامی با رویکرد علمی به وظایف و ماموریت‌های بسیار حساس پرداخته و کار‌های خوبی صورت گرفته که آثار خوبی در جامعه ایجاد کرده است.

وی در با اشاره به اینکه اگر تحلیلی داشته باشیم می‌بینیم در یک سال گذشته کار‌های علمی خوبی در ناجا انجام شده است، گفت: امروز سازمان‌های دیگر هم رویکرد علمی را برای خود در نظر گرفتند و با توجه به شتاب علم در دنیا به دنبال کسب علم در سطح بالایی هستند.

غلامی گفت: دانشگاه‌های ما امروز توان بالایی در حوزه تحقیقاتی دارند و جوانانی در این حوزه فعالیت می‌کنند که برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه ارتباط بین بخش‌های علمی و پژوهشی و دستگاه‌های مختلف کشور دچار فاصله شده است، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده در نیروی انتظامی و صنایع دفاع هر کجا به دنبال طرح و تحقیق بودند و با مراکز پژوهشی همراه شدند، این فاصله‌ها را کاهش یافته و کار به خوبی صورت گرفته است و دقت بالایی داشته است.

وی با بیان اینکه ما امروزه در دانشگاه‌ها آمادگی هر نوع کار تحقیقاتی و پژوهشی را داریم، اظهار داشت: امروزه نیاز به بروز کردن همه همکاری‌ها و بهره‌گیری از جدیدترین دستاورد‌ها در مدیریت کشور هستیم.

غلامی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش ما این است که دانشگاه‌ها به سمت حل مشکلات کشور بروند، گفت: اولویت ما ماموریت‌گرا کردن مجموعه‌های علمی ما است و باید در این راستا با تمام توان وارد میدان شوند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار