سردار نجات:

هیأت رزمندگان اسلام 70 موکب در عراق برپا می‌کند/ اربعین بعد سیاسی دارد

مسئول ستاد مرکزی اربعین هیأت رزمندگان اسلام گفت: هیات رزمندگان اسلام در 70 نقطه از عراق موکب‌هایی را برپا کرده تا از زائران پذیرایی کند؛ علاوه بر پذیرایی نمایشگاه عکسی از جنایات آمریکا و اسرائیل که در نقاط مختلف جهان انجام دادند برای اولین بار برپا می‌شود.
کد خبر: ۳۱۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ - 22October 2018

هیأت رزمندگان اسلام 70 موکب در عراق برپا می‌کند/ اربعین بعد سیاسی داردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «حسین نجات» مسئول ستاد مرکزی اربعین حسینی هیئت رزمندگان اسلام در نشست خبری که بعد از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: بحث اربعین در کل جهان بازتاب گسترده‌ای پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن‌ها بعد سیاسی است، افزود: در چند روز منتهی به اربعین یک حجم وسیعی از افراد برای پیاده روی و زیارت امام حسین علیه السلام به سمت کربلا می‌روند که این مانوری بسیار مهم و نشان دهنده وحدت جهان اسلام است.

سردار نجات گفت: مردم عراق با تمام توان وجود و عشق از زائران پذیرایی می‌کنند و این در حالی است که برای شرکت در مراسم اربعین جمعیتی 20 میلیونی در این کشور حضور می‌یابند.

وی یکی دیگر از ابعاد اربعین را بعد معنوی آن دانست و گفت: هیئت رزمندگان اسلام هزار شعبه دارد که به هر شعبه اعلام کرده‌ایم حداقل یک کاروان 40 نفری را به کربلا ببرند.

سردار نجات ادامه داد: تلاش کردیم در مسیر ورودی زائران خارجی که از پاکستان، افغانستان و آذربایجان به مقصد عراق از کشورمان عبور می‌کنند موکب‌هایی را برپا کرده تا از آن‌ها پذیرایی کنیم.

وی تصریح کرد: هیئت رزمندگان اسلام در 70 نقطه از عراق موکب‌هایی را برپا کرده تا از زائران پذیرایی کند؛ البته علاوه بر پذیرایی نمایشگاه عکسی از جنایات آمریکا و اسرائیل که در نقاط مختلف جهان انجام دادند برای اولین بار برپا می‌شود.

سردار نجات در ادامه با اشاره به اینکه بعثه رهبری نیز در این ایام در 35 نقطه در عراق مراسم‌هایی را برگزار می کند، خاطرنشان کرد: بیش از۴۰ سخنران و ۴۰ مداح برجسته کشور توسط هیئت رزمندگان اسلام ساماندهی شدند تا در موکب‌های مسیر نجف تا کربلا، حضور داشته باشند و علاوه براین در 60 موکب نیز مراسم هایی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه همه موکب‌های هیئت رزمندگان اسلام در خاک عراق به نام «احباب الامام رضا» هستند، گفت: ما در نجف ۸ موکب، در کربلا ۴۶ موکب، در مسیر نجف تا کربلا ۲۱ موکب، در کاظمین ۴ موکب و در سامرا نیز یک موکب برپا کرده‌ایم که این‌ موکب‌ها علاوه بر موکب‌هایی هستند که در مرزهای شلمچه، مهران و چذابه برپا شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار