یادداشت/

راهپیمایی اربعین؛ نماد وحدت و شکست دشمن

راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی از گذشته فرصتی بی‌نظیر برای وحدت میان مسلمانان است؛ اما متاسفانه در چند سال اخیر دشمن همواره با استفاده از تبلیغات گسترده رسانه‌ای به دنبال بر هم زدن این وحدت و یکپارچگی است.
کد خبر: ۳۱۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ - 23October 2018

اربعین نماد وحدت؛ شکست دشمنگروه اجتماعی دفاع پرس- سعید نوروزی‌پور؛ راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی از گذشته فرصتی بی‌نظیر برای وحدت میان مسلمانان است؛ اما متاسفانه در چند سال اخیر دشمن همواره با استفاده از تبلیغات گسترده رسانه‌ای به دنبال بر هم زدن این وحدت و یکپارچگی است.

مقام معظم رهبری در نوزده دی‌ماه سال ۹۳ در دیدار مسئولان نظام و میهمانان بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی‌ درباره تاثیر اربعین حسینی در وحدت امت اسلام فرمودند: «در اربعین حسینی میلیون‌‌ها انسان در کنار هم قرار گرفتند؛ خود این حرکت عظیم یک جمعی از مسلمان‌ها - البتّه مخصوص شیعه نبود، سنّی‌ها هم بودند - که در دنیا انعکاس پیدا کرد، تعظیم کردند؛ تجلیل کردند؛ آن را بزرگ‌ترین گردهمایی عالم به حساب آوردند. حادثه‌ی عجیبی بود حادثه‌ امسالِ اربعین کربلا. این راه را دشمنان اسلام و دشمنان اهل‌بیت به خیال خود مسدود کرده بودند.»

متاسفانه در روزهای منتهی به ایام پیاده‌روی زائران حسینی در اربعین عده‌ای در داخل با برخی از خارج نشینان وطن‌فروش و دین‌گریز همنوا شدند تا این حرکت منحصر بفرد را زیر سوال ببرند. چنانکه در چند روز پیش دیدیم که عده‌ای معلوم الحال با علم کردن حوادث رخ داده در بصره که کنسولگری ایران را به آتش کشیدند، به دنبال ایجاد شکاف بین ایران و عراق بود؛ اما خوشبختانه با تدابیر ملت فهیم دو کشور توطئه از پیش طراحی شده دشمن خنثی شد.

با این وجود سرکنسولگری ایران در بصره به کار خود ادامه داد و برای حضور شهروندان عراقی در ایران ویزا صادر کردند. دشمن تا جایی وارد عمل شد که دست به ساختن کلیپ‌هایی ساختگی از سوء رفتار زائرین عراقی با شهروندان ایرانی کرد که عراقی به اسم زیادرت دنبال کارهای دیگری در ایران هستند. علاوه بر این دشمن با استفاده از تاکتیک شایعه‌سازی سعی بر این داشت تا بگویید که مردم خرمشهر شهروندان عراقی را مورد ضرب و شتم قرار داده و با این کار وحدت بین دو ملت را از بین ببرد.

مزدورانی که بر طبل این شایعات می‌کوبیدند با تکیه بر احساسات مذهبی، زائران را هدف قرار می‌دادند و سعی داشتند روابط مثبت و صمیمی میان دو ملت ایران و عراق را مخدوش ‌کنند و نقشه‌ شوم صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و عربستان سعودی پیاده کنند. از سوی دیگر سعی می‌کردند به مفهوم و جایگاه زیارت ائمه الاطهار (علیهم‌السلام) لطمه بزنند.

اما وقتی به آمارهایی که مسئولان ارائه می‌دهند، نگاه می‌کنیم می‌بینیم که راهپیمایی اربعین حسینی تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمن قرار نمی‌گیرد و هر سال نسبت به سال گذشته باشکوه‌تر و پرشورتر برگزار می‌شود.

خیلی‌ها بر این باور بودند که باتوجه به نوسانات ارزی در جمهوری اسلامی ایران استقبال برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی کاهش خواهد یافت؛ اما اینگونه نشد و تا کنون بیش از یک میلیون 600 هزار نفر برای حضور در مراسم پیاده روی عظیم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند و از این تعداد برای یک میلیون 450 هزار نفر ویزا صادر شد تا در امنیت کامل از مرزهای مهران، شلمچه و مهران عازم عراق شوند.

به نظر می‌رسد، دشمن باز هم همچون گذشته در طرح ایجاد شکاف بین دو ملت و دولت ایران و عراق شکست خورده است؛ چرا که فیلم‌هایی که از موکب‌های عراقی برای پذیرایی از زائران ابا عبدالله الحسین منتشر شده است، نشان می‌دهد عراقی هر آنچه در توان داشته‌اند، به استقبال و پذیرایی از زائران سالار شهیدان آمده‌اند و این سنت حسنه خاری در چشم بدخواهان امت اسلام بوده و خواهد بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار