رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک خبر داد؛

برگزاری مسابقه روزنامه‌دیواری دانش‌آموزی با موضوع «جهاد ادامه دارد» در اراک

«علیرضا حاج‌علی‌بیگی» گفت: مسابقه روزنامه‌دیواری دانش‌آموزی با موضوع «جهاد ادامه دارد» با حضور دانش‌آموزان مقطع اول و دوم متوسطه در اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ - 10November 2018

مسابقه روزنامه دیواری دانش آموزی در اراک برگزار می شود«علیرضا حاج‌علی‌بیگی» رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس، اظهار داشت: مسابقه روزنامه دیواری دانش‌آموزی با موضوع «جهاد ادامه دارد» با حضور دانش‌آموزان مقطع اول و دوم متوسطه در اراک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقه، افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم و بالای فرهنگی، جمعیت دانش‌آموزی است که مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس گامی مهم و ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.

حاج‌علی‌بیگی ادامه داد: افزایش کارگروهی در میان جوانان و پرورش خلاقیت در آن‌ها یکی از عوامل مهم در برگزاری این مسابقه است؛ چرا که حضور جوانان در این فعالیت فرهنگی ارزشی می‌تواند بستر‌های آشنایی آن‌ها با سبک و سیره شهدا را فراهم کند.

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک تصریح کرد: تولید این آثار هنری از سوی دانش‌آموزان، در واقع انعکاس نگاه آن‌ها نسبت به مقوله ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت است.

وی با اشاره به رویکرد مهم در برگزاری این مسابقه، گفت: رویکرد اصلی این مسابقه با موضوع «جهاد ادامه دارد» این است که دانش‌آموزان بدانند بحث جهاد و مقاومت تنها مربوط به یک برهه زمانی خاصی نبوده و در هشت سال دفاع مقدس خلاصه نمی‌شود، بلکه همواره این جبهه به گونه‌های مختلف دیگری نظیر علمی، فرهنگی، اقتصادی و... ادامه داشته و نیازمند ایثار و ازخودگذشتگی است.

حاج‌علی‌بیگی ادامه داد: این مسابقه که با همکاری سپاه «روح‌الله»، اداره‌کل آموزش و پرورش، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و ستاد کنگره ملی نقش امام راحل و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس برگزار می‌شود، از اول آبان ماه تا آذرماه ادامه داشته و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به این مسابقه ارسال کنند.

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را با موضوعات نقش و جایگاه امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و راهبری این رویداد بسیار مهم توسط ایشان، رزمندگان و شهیدان و نقش آن‌ها در دفاع مقدس، نقش ازخودگذشتگی و ایثار شهیدان، ایثارگران و رزمندگان در ناکام گذاشتن دشمن در دستیابی به اهداف شوم آن‌ها و شهدای مدافع حرم در امتداد شهدای دفاع مقدس، تا پایان آذرماه به نشانی دبیرخانه واقع در فاز یک شهرک بهشتی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت قرآن و عترت ارسال کنند.

حاج‌علی‌بیگی با اشاره به جوایز برگزاری این مسابقه، گفت: به ۱۰ روزنامه‌دیواری برتر مقطع اول و ۱۰ روزنامه دیواری برتر مقطع دوم (مجموعا ۲۰ گروه) با تصمیم هیأت داوران، به هر گروه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جایزه نقدی و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

وی تاکید کرد: این مسابقه ویژه دانش‌آموزان مقطع اول پایه‌های چهارم، پنجم و ششم و مقطع دوم پایه‌های هفتم، هشتم و نهم است.

رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اراک تصریح کرد: روزنامه‌دیواری بایستی توسط گروه‌های ۳ تا ۵ نفر و با بهره‌گیری از توانمندی‌های جمعی تولید شود که مطالب می‌تواند شامل شعر، مقاله، عکس، نقاشی، تصویرسازی و شامل موضوعات مربوط به مسابقه باشد.

حاج‌علی‌بیگی با اشاره به دیگر شرایط روزنامه‌دیواری‌های تولید شده، گفت: هر روزنامه‌دیواری باید دارای لوگو متناسب با موضوع و شناسنامه باشد و پیشنهاد می‌شود یک گروه تحت نظارت و مشورت یکی از مربیان، کارشناسان و یا معلمان به خلق اثر بپردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار