از 17 رتبه برتر شاهد و ایثارگر کنکور سراسری تقدیرشد؛

رشد 50 درصدی ممتازان شاهد و ایثارگر در کنکور 97

مراسم تقدیر از 17 رتبه برتر شاهد و ایثارگر کنکور سراسری صبح امروز با حضور رئیس بنیاد شهید برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۵۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ - 23October 2018

تقدیر از 17 رتبه برتر شاهد و ایثارکر کنکور سراسری / رشد 50 درصدی ممتازان شاهد و ایثارگر در کنکور 97به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر شاهد و ایثارگر کنکور سراسری (رتبه های زیر 100) صبح امروز سه‌شنبه یکم آبان، با حضور سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش کشور و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

حجت الاسلام حسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید در این مراسم اظهار داشت: سال 96 حدود 46 هزار دانش‌آموز ایثارگر را تحت پوشش طرح شاهد در سراسر کشور داشتیم و شاهد فعالیت هزار و 347 مدرسه شاهد در کشور هستیم. بیش از 158 هزار دانشجوی ایثارگر در مقاطع مختلف اشتغال به تحصیل دارند و 2 هزار و 405 طلبه ایثارگر در مدارس علمیه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: 60 درصد آمار ممتازین جزء دانش‌آموزان مشغول به تحصیل هستند. در بین دانشجویان، 20 درصد شاغلین به تحصیل برخوردار از رتبه‌های ممتاز ، 20 درصد شرکت کنندگان ازمون 45 دستیاری پزشکی از بین ایثارگران هستند، از 14 هزار نفر شرکت کننده در این آزمون 10 نفر انتخاب شدند که 2 نفر از جامعه ایثارگران هستند.

کاویانی راد تصریح کرد: هزار و 219 نفر از جامعه ایثارگران جزء هیئت علمی بوده و هفت هزار نخبه ایثارگر داریم. سال 97 بیش از 60 هزار ایثارگر در آزمون سراسری شرکت کردند که نسبت به سال های گذشته 29 درصد افزایش داشته و آمارها 12 درصد رشد در قبولی ها را نشان می دهد.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید گفت: 58 نفر در سه سال اخیر رتبه های تک رقمی و 2 رقمی را به خود اختصاص داده اند که امسال 50 درصد رشد داشته اند و امروز شاهد تقدیر از 17 نفر از این افراد هستیم که نیاز به سهمیه خاصی هم نداشتند و با تکیه بر استعداد خودشان این موفقیت را برای خود و جامعه ایثارگری به ارمغان آوردند.

وی با اشاره به اولویت ها برای پشبرد سطح علمی در جامعه ایثارگری بیان کرد: توسعه تعامل و ارتباط با دستگاه های زیربط، استفاده از ظرفیت شورای عالی برنامه ریزی شاهد، توجه به مشاوره و هدایت تحصیلی نسبت به جامعه ایثارگر، استفاده از ظرفیت های قانونی و ظرفیت های موجود در دستگاه های مختلف، استفاده از ظرفیت های عمومی و بخش خصوصی که برای مثال در سال گذشته با استفاده از 10 میلیارد تخفیف و پاداش از طریق افراد و سازمان هایی که تمایل به جذب این افراد داشتند صورت گرفت، پایش حرفه ای و تحصیلی جامعه ایثاگران با استفاده از سامانه سیرت، برگزاری جشنواره جایزه ملی ایثار که سال سومش امسال برگزار می شود، از جمله اقدامات است.

کاویانی راد به مهمترین دغدغه آموزش جامعه ایثارگری اشاره کرد و افزود: موضوع ارتقای علمی و عمومی در سطح ایثارگران، ارتقای فرهنگی ، اخلاقی و ارتقای مهارت های اجتماعی برای نسل جدید و زمینه سازی برای حضور فعال و موثر نسل ایثارگر در عرصه اشتغال از مهمترین مسائل پیش رو است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها