مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان:

مرکز فرهنگی دفاع مقدس، تخصصی‌ترین مرکز برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به آیندگان است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان گفت: تخصصی‌ترین مرکز برای احیا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به آیندگان، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۱۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ - 24October 2018

به گزارش دفاع پرس از گرگان، سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با آیت‌الله «نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهرستان گرگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کرد

در این دیدار سردار «علی ملک شاهکوهی» اظهار داشت: بنده تکلیف دارم که 3 ماموریت مهم را در این اداره‌کل و همچنین استان دنبال کنم؛ موضوع اول تاریخ شفاهی و خاطرات رزمندگان استان و جمع آوری آثار و اسناد و مدارک است که با توجه به گذشت این همه سال از دوران دفاع مقدس و خطراتی که به علت صدمات جانبازی و کهولت سن پیشکسوتان ما را تهدید می‌کند، ناگفته های بسیار با ارزش در دل رزمندگان است و دست ما و آیندگان از این گنجینه و میراث گرانبها کوتاه می شود لذا لازم است که خاطرات شهدا و رزمندگان آن دوران به هر شکل ممکن از سینه رزمندگان استخراج شده و به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی افزود: موضوع دوم تدوین و تالیف دانشنامه استانی دفاع مقدس است که انجام آن بسیار ارزشمند و گرانبها است که در این خصوص کار بسیار وسیع شده و در حال تدوین مقالات و انجام کارهای پژوهشی می باشد ولی نیاز به حمایت و مشارکت استان نیز دارد.

سردار ملک گفت: موضوع سوم که خیلی هم مهم هست، تکمیل و بهره‌برداری از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان است که متاسفانه عقب‌ماندگی زیادی در این بخش وجود دارد و این مرکز تنهاترین و تخصصی ترین مرکز برای احیا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به آیندگان است و در نظر داریم برای انجام این رسالت بزرگ از همه پیشکسوتان، بزرگان، علما و هر کسی که توان دارد کمک بگیریم و از شما نیز استدعا داریم که حمایت کنید و از مدیران ارشد استان بخواهید که پای کار بیایند تا به یاری خداوند نتیجه بگیریم.

در ادامه حضرت آیت‌الله «نورمفیدی» نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهرستان گرگان اظهار داشت: حفظ آثار شهدا یک فلسفه بسیار مهمی دارد، جریان عزاداری سیدالشهدا که ائمه اطهار بر آن تاکید داشتند با این هدف بود که واقعه حماسه کربلا در تاریخ بماند و اگر شهدا نبودند، اگر این ایثارگری ها و فداکاری ها نبود در دوران پیروزی انقلاب و قبل از آن قطعاً معلوم نبود کار انقلاب به کجاها می رسید، پس این انقلاب مرهون و مدیون شهدا است.

وی متذکر شد: حفظ آثار شهدا بسیار مهم است و باید بماند و نشر پیدا کند و درس بدهد و آیندگان از آن درس بگیرند و نکته دیگر موضوع تحریف است، تحریف به اصل ارزشها آسیب وارد می‌کند، لذا باید حقایق توسط رزمندگان در دفاع مقدس بازگو شود و برای آیندگان باقی بماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها