فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین:

مبارزات پلیس ایران سدی در برابر ورود مواد مخدر به اروپا/ آماده انتقال تجربیات پلیسی در حوزه آموزش هستیم

سردار لطفعلی بختیاری فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین در دیدار با هیئت آکادمی نظامی پلیس ترکیه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.
کد خبر: ۳۱۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ - 24October 2018

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار لطفعلی بختیاری فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین در دیدار با هیئت آکادمی نظامی پلیس ترکیه اظهار داشت: امیدوارم بازدیدی که از دانشگاه و مراکز پلیس داشتید برای شما مفید بوده باشد. همکارانم در این چند روز تلاش کردند تا شما با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پلیس ایران آشنا بشوید.

وی افزود: ایران و ترکیه 2 کشور دوست و برادر هستند که در سطوح مختلف همکاری و تعامل زیادی بین پلیس 2 کشور وجود دارد لذا تلاش ما این است که 2 طرف از مسیر ارتباطات به تبادل تجربیات ارزنده دست یابند.

بختیاری با بیان اینکه تاکنون همکاری‌های خوب و بازدید‌های مختلفی میان پلیس ایران و ترکیه در سطوح مختلف وجود داشته است، افزود: امیدواریم تا این همکاری‌ها در بخش دانش و علوم و آموزش‌های پلیسی بیشتر شود. امروز ظلم و جنایت تهدید بزرگی برای شهروندان دنیا محسوب می‌شود. خصوصا در اطراف کشور ایران و ترکیه ناامنی‌های متعددی وجود دارد که از جانب تهدید کنندگان امنیت 2 کشور را هدف قرار داده است؛ از طرفی مرز‌های مشترک گسترده‌ای بین ما و ترکیه وجود دارد که مورد تهدید‌های متعددی نیز قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه ما تامین امنیت را برای خود و سایر کشور‌ها یک وظیفه دینی و انسانی می‌دانیم، افزود: امروز یکی از مهمترین خطراتی که جوانان و همه ملت‌ها را تهدید می‌کند موضوع مواد مخدر است و ایران با همکاری سایر کشور‌ها تاکنون اقدامات خوبی را برای مبارزه با این عنصر خانمانسوز انجام داده است. از این رو ما در طول سال شهدای زیادی را در پلیس جمهوری اسلامی در راه مبارزه با مواد مخدر می‌دهیم و این شهدا فقط برای ایجاد امنیت و مبارزه با مواد مخدر ایران نیستند بلکه مبارزه آن‌ها سدی برای جلوگیری از توزیع هزاران تن مواد مخدر به دیگر کشور‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با جرم و جنایت یک رسالت جهانی برای پلیس‌های دنیاست، اظهار داشت: ایران برای مبارزه با جرایم سازمان یافته و گروه‌های تکفیری اقدامات موثری انجام داده است و کمک جدی برای امنیت عراق و سوریه و افغانستان و دیگر کشور‌های مواجه با این تهدیدات بوده است. ما برای اینکه بتوانیم مبارزه را با شدت و با دقت و با روش‌های علمی‌تر انجام دهیم نیاز به آموزش و ارتقای دانش داریم؛ لذا دو کشور باید همکاری‌های مشترک را در جهت آموزش‌های تخصصی پلیس و ایجاد آمادگی در نیرو‌ها بکار ببندیم همچنان که امروز مجرمین برای جرم و جنایت از آخرین تکنیک‌ها آموزش می‌بینند و روش هایشان را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند لذا خوشحالیم که این همکاری‌ها و تعاملات بین کشور‌های دوست و همسایه وجود دارد تا از این طریق خودمان را برای مبارزه با جرم و جنایت آماده کنیم.

وی در پایان گفت: ما در دانشگاه علوم انتظامی امین آمادگی داریم تجارب خود را در اختیار کشور ترکیه قرار دهیم.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها