کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اتحاد ملت ایران و عراق به آسانی از بین نمی‌رود

معن حیدری گفت: با توجه به اشتراکات مذهبی میان ملت ایران و عراق، پیاده روی اربعین توانسته است اتحادی ناگسستنی میان این 2 ملت برقرار کند.
کد خبر: ۳۱۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ - 25October 2018

اتحاد ملت ایران و عراق به آسانی از بین نمی‌رودبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، همزمان با فرارسیدن اربعین سالار شهیدان «امام حسین (ع)» و پیاده روی عظیم اربعین، کشور‌های غربی و رسانه‌هایشان در تلاش بودند در ماه‌های اخیر با مطرح کردن شایعاتی در فضای مجازی اتحاد بین مردم 2 کشور همسایه، ایران و عراق را از بین ببرند. ترفندی که در سال‌های گذشته با بهانه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و به طبع آن نزد افکار عمومی دست به دست می‌شود.

در همین رابطه «معن حیدری» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: طی سال‌های گذشته اتفاقات خوبی رخ داده است و حضور پر شور شیعیان جهان در راهپیمایی اربعین به نمادی از وحدت شیعیان جهان تبدیل شده است. در این میان شیعیان عراق به عنوان میزبان و همچنین در کنار آن‌ها شیعیان ایران به عنوان بیشترین زائر و کشور همسایه بیشترین مشارکت را دارند.

وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر حضور پرشور مردم ایران در پیاده روی اربعین حسینی، نزدیکی مردم عراق و ایران را در پی داشته است. این ارتباطات بین گروه‌های مذهبی در 2 طرف مرز گسترش داشته است و معمولا زائرین ایرانی که به آن‌جا می‌روند، بعد از آشنایی و پذیرایی که در آن جا می‌شوند، در مقابل طی سال پذیرای خیل عظیم از دوستان‌شان و آن هیات‌هایی که در عراق پذیرای‌شان بودند، هستند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: این ارتباط خارج از روابط سیاسی، دولتی و مقامات این 2 کشور است. به خاطر اشتراکات فرهنگی فراوان موجود در بین 2 ملت و در کنار آن اشتراکات مذهبی باعث شد تقریبا قوی‌ترین ارتباطات منطقه‌ای بین ایران و عراق صورت بگیرد. شاید اگر نگاهی بکنیم، همچنین ارتباطی بین کشور‌های منطقه و کشور‌های همسایه نخواهیم داشت که مردم بتوانند راحت به آن کشور سفر و ارتباط برقرار کنند.

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی این نزدیکی و ارتباط و همبستگی این 2 ملت را می‌بینیم در کنار آن نگرانی‌های دشمنان را شاهد هستیم، وقتی دشمن از این قضیه اینقدر نگران می‌شود، پس نشان می‌دهد که این اتحاد به خوبی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه طی چند ماه اخیر شاهد اتفاقات خوبی در رسانه‌ها نبودیم، خاطرنشان کرد: با حضور نیرو‌های ارزشی و مسئولین، بخشی از این شایعات و اخبار کذب در ایران از بین رفت و هم اکنون در عراق هم شرایط همین گونه است. همانطور که می‌بینیم از روزی که زائرین ایرانی به عراق جهت شرکت در پیاده روی عظیم اربعین رفته‌اند، استقبال عراقی‌ها بیشتر از قبل شده است و این نشان می‌دهد که تاثیرات عمیقی بین 2 ملت بوجود آمده است و این اتحاد را به آسانی نمی‌شود، تخریب کرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار