نماینده ولی فقیه در لرستان:

ترویج زندگی دینی سبب ارتقاء سلامت می‌شود

آیت الله «سید احمد میر عمادی» گفت: ترویج زندگی دینی سبب ارتقاء سلامت می‌شود که متأسفانه امروز نادیده گرفته می‌شود و بسیاری از بیماری‌هایی که وجود دارد ناشی از این است که زندگی، زندگی دینی نیست.
کد خبر: ۳۱۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ - 24October 2018

ترویج زندگی دینی سبب ارتقاء سلامت می شودبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان بیمه سلامت استان که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی که خداوند به انسان داده نعمت سلامت است که بر تمامی نعمت‌ها برتری دارد؛ وقتی بحث سلامت مطرح می‌شود هم باید بعد جسمانی و هم بعد روحانی و معنوی را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: همچنان که تلاش می‌کنیم برای سلامت جسم، باید برای سلامت روح نیز تلاش کنیم که بسیاری از بیماری‌های جسمانی ناشی از بیماری‌های روحی و روانی است؛ اگر سلامت معنوی و روحانی افراد را در نظر می‌گرفتیم شامل این‌همه اسراف، کم‌کاری، خیانت و ... نمی‌شدیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: امروز باید نقش ایمان، پایبندی به اخلاق، تقوا، صداقت در سلامت جسم و روح افراد را بررسی کنیم که چقدر مؤثر هستند؛ همه ما باید تلاش کنیم برای ارتقا سلامت جامعه، پیشرفت، عقلانیت، سربلندی، کار و تولید چراکه فعالیت ما در سایه سلامت است حتی عبادت نیز در سایه سلامت است.

وی بیان کرد: سلامت پایه و اساس همه امور است و باید برای ارتقا سلامت تلاش کنیم، کاری که سبب می‌شود سلامت در جامعه ارتقا یابد چندین مسئله مهم است؛ اولین مسئله آموزش همگانی است، باید آموزش را تقویت کنیم و به امر آموزش بپردازیم؛ امروز ابزار آموزش فراوان است، مسئله آموزش همگانی خیلی از هزینه‌های ما را کاهش می‌دهد، وقتی می‌گوییم سلامت مفهوم این است که تغذیه، جامعه، فرهنگ، زندگی و معیشت سالم داشته باشیم.

میرعمادی تصریح کرد: مسئله فرهنگ‌سازی سلامت بسیار مهم است، علی‌رغم اینکه سلامت این‌همه مهم است اما در آموزش همگانی و فرهنگ سلامت اقدام چشمگیری انجام‌نشده است که دانشگاه‌ها باید به این امر بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر سبک زندگی دینی در امر سلامت است که متأسفانه امروز نادیده گرفته می‌شود و بسیاری از بیماری‌هایی که وجود دارد ناشی از این است که زندگی، زندگی دینی نیست؛ اگر سبک زندگی اسلامی ایرانی موردتوجه قرار بگیرد قطعاً می‌تواند مؤثر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه ترویج زندگی دینی سبب  ارتقاء سلامت می‌شود گفت: طرح تحول سلامت انجام شد و تحول بسیار خوبی در امر سلامت ایجاد کرد، اقداماتی که صورت گرفت ارزشمند است اما بسیاری از مشکلات مربوط به درمان ناشی از سو مدیریت است؛ اگر عدالت در تقسیم اعتبارات باشد و مجموعه‌ای که امر سلامت را تضمین می‌کند خودش در سلامت باشد قطعاً می‌تواند مؤثر باشد.

وی اظهار داشت: جلوگیری از اسراف و هدر دادن منابع از مراجعات بی‌جهت به پزشک جلوگیری می‌کند؛ ما مبتلابه فساد درونی هستیم، فساد درونی برخی دستگاه‌ها سبب مشکلات عدیده‌ای در جامعه می‌شود و اگر آن فساد نباشد ما مشکلی نداریم.

میرعمادی افزود: امروز ایران درزمینهٔ تولید دارو رتبه‌های برتر دنیا را دارد اما این دارو چگونه مصرف می‌شود؟ اگر همین اعتباراتی که برای بیمارستان‌ها تقسیم‌شده بر اساس عدالت و کار کارشناسی بوده چرا امروز که شش ماه از سال گذشته مواجه شویم به اینکه بیمارستان‌ها امتناع می‌ورزند از پذیرش بیماران اورژانسی، کجای کار عیب دارد و چرا به علت این کارها نمی‌پردازیم؟ این‌ها موضوعات را باید موردبررسی قرارداد.

وی عنوان کرد: باید با این علت‌ها برخورد شود تا سلامت جامعه تضمین شود، باید توجه خاصی به این مسائل باشد؛ مردم مراجعه می‌کنند برای درمان و غالباً آدم‌های محرومی هستند، اما سؤال اینجاست زمانی به این افراد رسیدگی نمی‌شود پس این اعتبارات برای چه چیزی هزینه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: افراد مختلفی باید تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند ولی هنوز خیلی از افراد بیمه نیستند که اگر در این راستا برنامه‌ریزی شود و توجه به این جهت باشد که لرستان استان محرومی است و باید در تقسیم اعتبارات به استان عنایت شود تا شاهد نباشیم همان مشکلاتی که درگذشته در موردپذیرش بیماران داشتیم دوباره پس از چند سال همان مشکلات وجود دارد.

وی تصریح کرد: وقتی مراجعه را می‌بینیم متوجه اشکال می‌شویم؛ یا باید دانشگاه علوم پزشکی و یا بیمه سلامت پاسخگو باشند و هماهنگی در این زمینه صورت بگیرد تا مردم سرگردان نباشند؛ باید جلوی بعضی از نسخه‌ها و کارهایی که خلاف واقع است گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: اگر جلوی آن‌ها گرفته شود قطعاً این اعتبارات کافی است و به‌راحتی امر درمان صورت می‌گیرد؛ مشکلات دارو و درمانی که وجود دارد باید موردتوجه قرار بگیرد، سیاست‌هایمان در امر پیشگیری، آموزش، فرهنگ‌سازی و جامع‌نگری سلامت باشد؛ تک‌بعدی جواب نمی‌دهد اگر توجه خاصی به امر سلامت باشد به‌طورقطع با توجه به این توانمندی که امروز در نظام پزشکی وجود دارد باید رتبه نخست را در امر سلامت در دنیا داشته باشیم.

وی گفت: نیروی انسانی متخصص و متعهد بسیار داریم ولی باید مقداری نظارت را بیشتر کرد و جلوی فساد و مافیای بعضی قسمت‌ها را بگیریم که اگر بتوانیم جلوی فساد را بگیریم خیلی از مشکلات برطرف می‌شود.

میرعمادی اظهار داشت: امروز ما در برابر خون شهدا و این‌همه زجری که کشیده شد تا انقلاب به این مرحله رسید مسئول هستیم ولی اگر بخواهیم با سهل‌انگاری خودمان ضربه بزنیم خداوند ما را نمی‌بخشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار