مایک پامپئو:

در صورت عدم مهار تروریسم در مرزها، پاکستان باید پاسخگو باشد

وزیر خارجه آمریکا در هشدار به مقام‌های پاکستان نسبت به عدم تلاش‌ برای مهار تروریست‌ها گفت، پاکستان نباید به پناهگاه امن تروریست‌ها مبدل شود.
کد خبر: ۳۱۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۴ - 24October 2018

 در صورت عدم مهار تروریسم در مرزها، پاکستان باید پاسخگو باشدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه نسبت به عدم تلاش‌ صادقانه از سوی پاکستان برای مهار تروریسم هشدار داد.

 به نوشته وبگاه «ایندیا تودی»، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در این زمینه گفت: «انتظار داریم که پاکستان هیچ پناهگاه امنی را برای تروریست‌ها در مرزهای غربی خود مهیا نکند.»

وی ادامه داد: «نمی‌توانیم از این واضح‌تر این پیام را ارسال کنیم. اگر پاکستان در این ماجرا جدیتی از خود نشان ندهد، در آینده پاسخگو خواهد بود.» 

پامپئو در بخش دیگر از سخنان خود خطاب به دولتمردان پاکستان گفت :«همه خواهان مصالحه در افغانستان هستند و برای حصول آن، نمی‌توانید پناهگاهی امن برای طالبان، حقانی و دیگران در داخل پاکستان مهیا کنید.»

وزیر خارجه آمریکا در حالی این اظهارات را بیان کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از قطع کمک 300 میلیون دلاری به این کشور در ماه گذشته خبر داد. این تصمیم بعد از سال‌ها شکایت آمریکا از اسلام آباد به خاطر حمایت از تروریست‌هایی که به هند و افغانستان حمله می‌کنند، اتخاذ شد.

  پاکستان نیز البته در دفاع از خود می‌گوید که تاکنون بهای گزافی را به خاطر اقدام‌های خرابکارانه در داخل کشورش پرداخته است.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار