گفت‌وگوی تلفنی پوتین و پادشاه سعودی با محوریت خاشقجی

رسانه‌های روسی از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور این کشور و پادشاه عربستان سعودی درباره قتل جمال خاشقجی و تحولات منطقه خبر دادند.
کد خبر: ۳۱۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰ - 25October 2018

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و پادشاه سعودی با محوریت خاشقجیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از الجزیره، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، پوتین و پادشاه عربستان در این تماس تلفنی درباره سوریه، اوضاع خاورمیانه و پرونده جمال خاشقجی بحث و تبادل نظر کردند.

این مکالمه تلفنی به درخواست طرف سعودی صورت گرفت.

 پیش از این ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری خود گفته بود: «ما خواستار تحقیقی کامل درباره کشته شدن جمال خاشقجی نویسنده عربستانی هستیم.»

عربستان سعودی، روز شنبه و پس از دو هفته اعلام کرد که جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول بر اثر درگیری فیزیکی کشته شده است. طبق اطلاعیه حکومت عربستان سعودی، 18 نفر در این رابطه بازداشت شده و شماری از مقامات امنیتی عربستان از سمت‌های خود برکنار شده‌اند.

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار 59ساله سعودی سه‌شنبه دهم مهر ماه وارد ساختمان کنسولگری عربستان در ترکیه شد و از آن زمان به بعد ناپدید شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار