جانشین ستاد عتبات کربلا مطرح کرد؛

استقرار ۴۸۵ موکب ایرانی در کربلا/ اسکان ۳۰ درصد زائران توسط ستاد عتبات

جانشین ستاد عتبات عالیات کربلا با بیان اینکه ۴۸۵ موکب ایرانی هم اکنون در این شهر حضور دارند از اسکان ۲۵ تا ۳۰ درصد زائران کشورمان توسط این ستاد در کربلا خبر داد.
کد خبر: ۳۱۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۹ - 27October 2018

استقرار ۴۸۵ موکب ایرانی در کربلا/ اسکان ۳۰ درصد زائران توسط ستاد عتباتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، قاسم سراجان جانشین ستاد عتبات عالیات کربلا در گفت‌وگویی به راهپیمایی کنگره عظیم اربعین به عتبات عالیات، اظهار داشت: موکب‌های ایرانی در ایام اربعین حسینی به اشکال مختلف در کربلای معلی مستقر می‌شوند. به طوری که تعدادی از آن‌ها بنا به ارتباطی که از سال‌های قبل با دوستان عراقی خود برقرار کردند راساً زمین و یا ساختمانی را در اختیار می‌گیرند. همچنبن تعدادی که البته زیاد نیستند حسینیه ثابتی را خریداری یا احداث کردند که در مناسبت‌های مختلف از امکانات خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: برای تعداد قابل توجهی از مواکب هم ستاد بازسازی عتبات عالیات کربلا مطابق یک برنامه مدون، زمین یا ساختمان را به صورت رایگان از مدیریت عتبه‌های مقدسه حسینی و عباسی علیهم‌السلام، استانداری، ادارات دولتی، مدارس، ورزشگاه‌ها و افراد خیر و محبین سیدالشهداء علیه السلام اخذ و در اختیار موکب‌داران ایرانی قرار می‌دهد. البته بخش کثیری از زائرین هم، میهمان خانه‌ها و موکب‌های مردم کربلا میهمان هستند که تعداد آن‌ها هم قابل توجه است. به عبارتی می‌توان گفت: بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از زائرین توسط این ستاد اسکان داده می‌شوند، اما بیش از ۵۰ درصد از مواکب ایرانی زمین یا ساختمان خود را از این ستاد دریافت می‌کنند.

جانشین ستاد عتبات کربلا با بیان اینکه این ستاد در کربلا مسنولیت هماهنگی امور مربوط به اسکان و تغذیه همه مواکب ایرانی را به عهده دارد تصریح کرد: بعد از انجام هماهنگی بین مسئولین ارشد ۲ کشور و حصول توافق‌های اصولی، مدیریت انتقال لوازم و مواد غذائی مواکب طی یک پروسه فشرده در مرز‌های مشترک ایران و عراق به عهده ستاد است.

وی در پایان افزود: ستاد‌های بازسازی عتبات عالیات در ۱۵ استان کشور فعالیت دارند که البته تعدادی از آن‌ها در سایر عتبات مثل نجف، کاظمین و سامرا هم حضور و ارائه خدمت می‌کنند. در مجموع ۵۲۴ موکب متوسط و بزرگ از ۱۵ استان در کربلا تعهد دارند که در حال حاضر ۴۸۵ موکب حضور پیدا کرده و خدمات مختلفی از اسکان، تغذیه در وعده‌های مختلف، نانوائی و درمانی را به زائرین ارائه می‌کنند.

منبع:‌ فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار