برگزاری دوره آموزشی مربیان درس آمادگی دفاعی در سمنان

دوره آموزشی مربیان و مدرسین درس آمادگی دفاعی غرب استان سمنان برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ - 27October 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، دوره آموزشی مربیان آمادگی دفاعی غرب استان سمنان (ایوانکی، گرمسار، سرخه، سمنان، مهدیشهر) با حضور سرهنگ «احمد یارمحمدی» از سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و حضور بیش از 150 نفر از مربیان و مدرسین درس آمادگی دفاعی با مشارکت ادار‌ه‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان، بسیج دانش آموزی استان، آموزش و پرورش استان و سازمان پدافند غیر عامل استاندار در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد.

سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس استان سمنان در ابتدای این جلسه اظهار داشت: مهمترین هدف اساسی در درس آمادگی دفاعی، انتقال فرهنگ دفاع مقدس، تقویت اعتقادات فکری و قلبی دانش آموزان و ‌تعامل آنان با فرهنگ دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: درسی آمادگی دفاعی ذاتا درس جذابی است و کلاس های درس باید مجهز به علم و فناوری روز جهت مقابله با شرایط و بحران های احتمالی و پیش‌بینی نشده دشمن باشند و علاوه بر کلاس‌های تئوری، کلاس‌‌ها و آموزش‌های عملی نیز در مراحل مختلف سال تحصیلی بر جذابیت کلاس‌های درس آمادگی دفاعی می‌افزاید که مراکز فر‌هنگی دفاع مقدس در هر استان بهترین مکان برای اردوهای عملی دانش آموزان است.

سلامی با بیان اینکه مربیان درس آمادگی دفاعی بعنوان یک ظرفیت و محرکی در کلاس‌های درس نقش چشمگیری دارند، افزود: نحوه بیان و تدریس،  اعتقادات و باورهای مدرسین از عوامل تاثیر‌گذار این درس است که مدرسین باید با برنامه‌ریزی مناسب در جهت ایفای نقش خود تلاش کنند.

وی گفت: دانش آموزان باید بتوانند در هر شرایطی اهداف دشمن را با فراگیری مناسب آموزش دفاعی خنثی کنند و ما وظیفه داریم مسئولیت پذیری و مسئولیت شناسی را به درستی به آنها آموزش دهیم.

سلامی ادامه داد: هر چقدر این درس بهتر و موثرتر در مدارس تدریس شود روحیه ایثار و فداکاری را در بین دانش آموزان تقویت و اهداف نظام جمهوری اسلامی در خصوص تقویت بنیه دفاعی کشور بیشتر محقق خواهد شد.

برگزاری دوره آموزشی مربیان درس امادگی دفاعی در استان سمنان

برگزاری دوره آموزشی مربیان درس امادگی دفاعی در استان سمنان

برگزاری دوره آموزشی مربیان درس امادگی دفاعی در استان سمنان

برگزاری دوره آموزشی مربیان درس امادگی دفاعی در استان سمنان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار