سخنگوی ستاد مردمی جاماندگان اربعین حسینی مطرح کرد؛

برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی/ برپایی 60 موکب برای پذیرایی از زائران

«علی معنوی» با اشاره به اینکه راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی همچون سال‌های گذشته برگزار می‌شود، گفت: 60 موکب در مسیر راهپیمایی از زائران پذیرایی خواهند کرد.
کد خبر: ۳۱۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ - 27October 2018

راهپیمایی جاماندگان اربعین برگزار می‌شود/ برپایی 60 موکب برای پذیرایی از زائرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «علی معنوی» سخنگوی ستاد مردمی جاماندگان اربعین حسینی در نشست خبری اقدامات این ستاد برای روز اربعین حسینی اظهار داشت: ستاد مردمی جاماندگان اربعین حسینی از سال ۹۱ به صورت خودجوش و مردمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به بیان امام هادی (ع) که زیارت عبدالعظیم حسنی همانند زیارت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلاست، افزود: برای برگزاری این مراسم، پنج مسیر در تهران برای پیاده روی و عزاداری به سمت مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی پیش بینی شده که از این پنج مسیر دو مسیر در شهر ری از سمت ورامین و باقر آباد به سمت حرم مطهر و سه مسیر هم در تهران از میدان امام حسین، امامزاده حسن و مسجد جامع جمهوری است.

زیارت اربعین در مبادی آغاز مسیر پیاده روی قرائت و سپس پیاده روی آغاز می‌شود

معنوی ادامه داد: هماهنگی و آمادگی‌ها در حوزه حمل و نقل و ترافیک و امنیت با سپاه سید الشهدا، سپاه تهران بزرگ و راهنمایی و رانندگی انجام شده و در این حرکت همه سازمان‌ها ازجمله شهرداری تهران، وزارت بهداشت، اورژانس و هلال احمر حضور فعال دارند.

وی تصریح کرد: در این رابطه با سازمان قطار شهری (مترو) و اتوبوس رانی هماهنگی‌های لازم برای باز گرداندن زائران انجام شده تا به بهترین شکل خدمات انجام شود.

معنوی ادامه داد: در حوزه فیلم برداری و مستند سازی به وسیله هلی شات افراد متقاضی می‌بایست مجوز‌ها لازم را دریافت کنند.

وی در ادامه بیان داشت: جلسات متعددی هم با تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شده و آمادگی لازم برای پذیرایی از زائران صورت گرفته، اما از زائران تقاضا داریم به دلیل جمعیت زیادی که در این مراسم حضور می‌یابند، وارد صحن نشوند.

سخنگوی ستاد مردمی جاماندگان اربعین حسینی گفت: تعداد 60 موکب و ایستگاه صلواتی نیز برای پذیرایی از زائران در طول مسیر پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها