پلیس آلمان خواستار توقف همکاری پلیس این کشور با سعودی‌ها شد

رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان در پی قتل رونامه‌نگار منتقدی سعودی، خواستار توقف همکاری پلیس این کشور با پلیس سعودی شد.
کد خبر: ۳۱۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ - 27October 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، اتحادیه پلیس آلمان خواستار پایان همکاری پلیس این کشور با عربستان سعودی شد.

«ارنست جی. والتر» رئیس اتحادیه پلیس فدرال آلمان در این مورد به روزنامه آلمانی «هاندلزبلات» اظهار داشت: «نباید ابعاد اخلاقی این اقدام را از نظر دور داشت. بازگشت هر چه سریعتر همکارانمان را خواستاریم و پایان حمایت در سطح دولتی نه تنها اقدامی درست است بلکه ضروری است.»

از دید این مقام آلمانی، چشم‌اندازی هم برای آینده همکاری میان دو طرف وجود ندارد و گفت: «اقدامات فضاحت‌بار و دخالت آشکار سرویس‌های اطلاعات دولتی سعودی‌ها مانع از هر گونه همکاری آتی میان پلیس آلمان و نیرو‌های امنیتی عربستان سعودی می‌شوند.»

پلیس آلمان از سال ۲۰۰۹ تاکنون در مورد مشاوره و آموزش با نیرو‌های امنیتی سعودی همکاری می‌کند و اکنون با توجه به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این رژیم در استانبول، این همکاری باید پایان یابد.

شمار این نیرو‌ها ۷۰ نفر و در راستای برنامه‌های وزارت کشور به منظور مشارکت راهبردی در مسایل امنیتی میان دو کشور صورت می‌گیرد.

خاشقچی دوم اکتبر (دهم مهر) برای انجام کار‌های مربوط به ثبت ازدواج به کنسولگری ریاض در استانبول وارد شد و از آن روز دیگر کسی او را زنده ندیده است.

عربستان سعودی ۱۸ روز بعد از ناپدید شدن خاشقچی بالاخره اذعان کرد که او در کنسولگری کشته شد، اما تغییر مکرر روایت ریاض درباره قتل خاشقچی سبب شده که به غیر از چند کشور معدود از قبیل: بحرین و امارات متحده عربی دیگر کشور‌های جهان این روایت را نامعتبر بخوانند و خواستار روشن شدن ماجرای قتل این روزنامه‌نگار و مسببان آن شوند.

منبع:‌ فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار