سردار دولت‌خواه خبر داد؛

بهره‌مندی حداکثری از امکانات فاوایی برای خدمات‌دهی به زوار/ رزمایش میدانی و جامع فاوا ناجا در راهپیمایی اربعین

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا گفت: با بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های فاوایی و ایجاد زیر ساخت‌های لازم در صددیم در راستای خدمات دهی به زوار و تسهیل ترددها، اقدامات مثمر ثمری انجام دهیم.
کد خبر: ۳۱۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ - 27October 2018

بهره‌مندی حداکثری از امکانات فاوایی برای خدمات دهی به زوار/ رزمایش میدانی و جامع فاوا ناجا در راهپیمایی اربعینبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «احمد دولت‎خواه» معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا در خصوص اقدامات فاوا ناجا همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: مأموریت معاونت فاوا ناجا به عنوان یک رده تخصصی در مراسم عظیم اربعین، ایجاد زیر ساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای تسهیل در تردد زائران در حوزه‌های مختلف است.

وی با اشاره به روحیه جهادی و انگیزه قوی نیرو‌های این رده تخصصی در راستای خدمات دهی به زائران حسینی، افزود: فاوا ناجا از سال گذشته با اعزام تیم‌های کارشناسی خود به نقاط مختلف مرزی برای بررسی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه زیر ساخت ها، سامانه ها، سامانه‌های نظارت تصویری، ارتباطات بی سیمی و فعالیت خود را آغاز کرده و در واقع باید گفت که ماموریت فاوا ناجا صرفا معطوف به این ایام نیست و هر ساله با پایان یافتن اربعین حسینی (ع)، بلافاصله ماموریت این معاونت برای ایجاد مقدمات و بهبود زیر ساخت‌ها برای مراسم سال آتی کلید می‌خورد.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: فراهم کردن زیرساخت‌ها بخش مهمی از وظایف معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا است، این معاونت باید پیش از استقرار سایر پلیس‌های تخصصی در مرزها، همه زیرساخت‌های لازم را فراهم کند و اگر چنین نباشد رده‌های دیگر نمی‌توانند مأموریت انجام دهند.

وی بیان کرد: چهار مرکز مانیتورینگ با محوریت مرکز مانیتورینگ ستادی در نقاط مرزی مهران، شلمچه، چذابه و ستاد راه اندازی شده که در این مراکز، فعالیت‌ها به طور مستقیم و زنده مشاهده و رصد می‌شود و کارشناسانی در این مراکز مستقر هستند که تا سامانه‌های فاوایی را پشتیبانی کنند و بتوانند در کسری از زمان، سرویس دهی‌های لازم را انجام دهند.

سردار دولت خواه با اشاره به کارکرد سامانه‌های نظارت و پایش تصویری، بیان کرد: سیستم نظارت تصویری (دوربین‌های مدار بسته) در مرز‌های سه گانه (مرز مهران، چذابه و شلمچه)، مسیر تردد زوار و همچنین داخل گیت‌ها تعبیه شده و با ایجاد این سیستم مانیتورینگ، امکان مشاهده زائران در مرزها، بررسی مسیر‌های راهپیمایی و ... وجود دارد.

وی به طراحی سامانه‌های بی سیمی اشاره کرد و افزود: این سامانه امکان ارتباط بی سیمی و یکپارچه تمام پلیس‌های تخصصی را فراهم می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: از سوی دیگر در مرز‌های سه گانه (مهران، شلمچه و چذابه)، برای پلیس‌های تخصصی زیر ساخت‌های ارتباطاتی مورد نیاز را پیش بینی و ارائه داده‌ایم تا بتوانند با رده‌های دیگر در ارتباط باشند به عنوان مثال اتوماسیون اداری خاصی برای قرارگاه‌های اربعین تعریف شده تا رده‌های مختلف بتوانند امکان مکاتبات لازم و ارتباطات مستمر را داشته باشند.

سردار دولت خواه خاطر نشان کرد: از لحظه‌ای که مردم برای صدور گذرنامه، اقدام می‌کنند و در تمامی مراحل چاپ، صدور، خروج از مرز و بازگشت دوباره به کشور از ظرفیت سامانه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده می‌شود، از طرفی با بهره مندی از تجهیزات فاوایی این امکان وجود دارد که مدارک هویتی زوار در کمتر از سه ثانیه کنترل شود.

رزمایش میدانی و جامع فاوا ناجا در راهپیمایی اربعین

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا تصریح کرد: همکاران می‌توانند به صورت مستقیم و از طریق ویدیو کنفرانس با فرماندهان در ارتباط باشند تا تصمیم گیری‌های لازم مدیریتی به موقع اتخاذ، دریافت و عملیاتی شود.

سردار دولت خواه افزود: به حول و قوه الهی و با عنایت به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، تاکنون توانسته‌ایم برنامه هایمان را عملیاتی کنیم؛ در مرز‌های سه گانه آخرین فناوری‌های روز را در ارتباط با حوزه‌های «آی. سی. تی» (مخابرات) مستقر کردیم و از ظرفیت‌های فاوایی ناجا بهره مندی حداکثری صورت می‌گیرد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا در خاتمه تصریح کرد: ماموریت اربعین، یک مانور و رزمایش واقعی، میدانی و جامع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و ان شاء الله بتوانیم خدمتگزاران شایسته‌ای برای زوار باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار