سردار اشراق خبر داد؛

استقرار شعب تخصصی دادسرا در مرزهای سه‌گانه/ خدمات‌دهی قضائی به زوار اربعین

معاون حقوقی و امور مجلس ناجا از استقرار شعب تخصصی دادسرا در مرزهای سه‌گانه ( مهران، شلمچه و چذابه) خبر داد و گفت : این مهم با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه در راستای ارائه خدمات قضائی به زوار اربعین حسینی(ع) اندیشیده شده است.
کد خبر: ۳۱۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ - 28October 2018

استقرار شعب تخصصی دادسرا در مرزهای سه گانه/ خدمات‌دهی قضائی به زوار اربعینبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حمیدرضا اشراق» معاون حقوقی و امور مجلس ناجا با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی (ع) حرکت عظیمی است که با دو عنصر «عشق» و «محبت و علاقه» به آقا عبدالله الحسین (ع) به وقوع می‌پیوندد، اظهار داشت: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع)، جلوه‌ای از جامعه اسلامی است، وقتی به این کنگره جهانی عمیق و دقیق بیندیشیم، در می یابیم که عشق و ارادت در میان عاشقان حسین (ع) موج می زند و ایثار، از خود گذشتگی، خدمت به دیگران و ... در این ایام و میان زوار مشهود است.

وی افزود: در ایام اربعین شاهدیم هر فردی برای خدمت به زوار تلاش می‌کند ولو با برداشتن وسایل همراه و چمدان زائر و طی مسیر کوتاهی با او، در مسیر راهپیمایی ها ارائه انواع خدمات که سر منشا عاشقانه به حسین (ع) دارد، مشهود است و همه اینها از مشخصات یک جامعه اسلامی و نماد بارزی از تعاملات حاکم بر چنین جامعه‌ای است.

معاون حقوقی و امور مجلس ناجا با بیان اینکه همه مسلمانان از سراسر جهان در این همایش بزرگ حضور دارند، ادامه داد: مسلما همه ارکان نظام و ما وظیفه داریم بسترهای لازم برای هرچه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن این مراسم معنوی و ایجاد تسهیلات برای تردد زوار را فراهم کنیم و «امنیت» یکی از مهم ترین مسائل برای برگزاری این کنگره عظیم است.

سردار اشراق تاکید کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای وظایف قانونی و ذاتی، تامین نظم و امنیت راهپیمایی بزرگ اربعین را عهده دار است و ایفای نقش می‌کند، اما «انجام وظیفه» صرفا نمی تواند در این برهه از زمان و ماموریت، کارگشا و راهگشا باشد و حق مطلب را ادا کند، در واقع نیروهای انتظامی با حسی فراتر از «انجام وظیفه» برای تامین نظم و امنیت راهپیمایی اربعین حسینی (ع)، ایفای نقش می کنند و آن ارادت بی پایان به امام حسین (ع) و خدمت در مکتب حسینی و تلاش بی ریا برای ترویج فرهنگ عاشوراست.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در واقع نیروهای پلیس همزمان با اجرای ماموریت در راهپیمایی بزرگ اربعین و تلاش شبانه روزی برای تامین نظم و امنیت مراسم و خدمات دهی به زوار، به نوعی «تقویت روحیه» می شوند و این خدمات دهی توام با عشق و ارادت پلیس به زوار، برای کارکنان نیروی انتظامی خیرات و برکات فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه رده ها، معاونت ها و پلیس های تخصصی به فراخور ماموریت‌های ذاتی در این راهپیمایی ایفای نقش می کنند، از استقرار شعب تخصصی دادسرا در مرزهای سه گانه (مهران، شلمچه و چذابه) خبر داد و اظهار داشت: همزمان با آغاز راهپیمایی اربعین، ممکن است برخی در اندیشه سودجویی و یا سرقت از زوار و یا تخلفات دیگر باشند، که همواره این متخلفان و سودجویان با هوشیاری ماموران انتظامی شناسایی و دستگیر می شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس ناجا ادامه داد: در راستای رسیدگی سریع به هرگونه جرم،تخلف و برخورد با مجرمان ، برابر یکی از مصوبات قرارگاه مرکزی اربعین مقرر شد طی هماهنگی با قوه قضائیه، شعب تخصصی دادسرا در مرزهای سه گانه ( مهران، شلمچه و چذابه) با حضور قاضی کشیک به صورت شبانه روزی مستقر و فعال شود تا به پرونده هایی که توسط ماموران پلیس صورتجلسه، تهیه و تنظیم می شود، با فوریت و در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: این تدبیر از سوی معاونت قضائی دادستانی کل کشور و برای رسیدگی به مشکلات قضائی حادث شده برای زائران اندیشیده شده است.

سردار اشراق خاطر نشان کرد: لازم است به سهم خود، از قوه قضائیه به پاس همکاری و هماهنگی خوبی که با نیروی انتظامی و عملکرد مطلوبی که در این ایام داشته و دارد تشکر کنم، خوشبختانه تعامل مطلوبی میان نیروی انتظامی و قوه قضائیه حاکم است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار