معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد؛

برگزاری دوره های آموزشی بهداشت ويژه برگزاركنندگان مراسم‌های مذهبی در ایام اربعین

محمد علی دریک گفت: دوره‌های آموزش بهداشت ويژه برگزاركنندگان مراسم‌های مذهبی، توزيع پيام‌های بهداشتی، نصب بنرهای حاوی پيام‌های مرتبط با رعايت بهداشت و سلامتی از ديگر اقدامات اين معاونت، در اين ايام بوده است.
کد خبر: ۳۱۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸ - 28October 2018

دوره های آموزشی بهداشت ويژه برگزار كنندگان مراسم‌های مذهبی در ایام اربعین برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «محمد علی دریک» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز (یک شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گروه‌های نظارتی و بازرسی به منظور پيشگيری از بروز بيماری‌های منتقله از آب و غذا و كنترل بهداشتی مواد غذایی و غذاهای نذری به طور مستمر از مراكز تهيه و توزيع مواد غذايی  و اماكن عمومی از جمله حسينيه‌ها، تكايا و هيات‌های مذهبی بازرسی می‌کنند و آموزش‌های لازم را به برگزار كنندگان مراسم‌های عزاداری ارائه می‌دهند.

وي به قرارگیری استان لرستان درمسير زائرين كربلا اشاره کرد و گفت: در اين مدت بيش از 40 تيم بازرسی و200 بازرس بهداشت محيط در سراسر استان فعاليت‌های ويژه‌ای را براي كنترل سلامت مردم انجام مي‌دهند.

دریک با ذکر این مطلب که در هر شهرستان حداقل یک اكيپ بازرسی تشديد نظارت‌ها در ساعات غيراداری را انجام مي‌دهند، تصریح کرد: يكی از اولويت‌های بازرسان بهداشت محيط بازديد از تكايا، حسينيه‌ها و هيات‌های مذهبی و همچنين بازديد از مراكز تهيه غذای نذری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزاری دوره‌های آموزش بهداشت ويژه برگزار كنندگان مراسم‌های مذهبی، توزيع پيام‌های بهداشتی، نصب بنرهای حاوی پيام‌های مرتبط با رعايت بهداشت و سلامتی را از ديگر اقدامات اين معاونت، در اين ايام برشمرد و ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی می‌توانند با تلفن رايگان 190 سامانه پاسخگویی به شكايات وزارت بهداشت تماس حاصل نمايند.

وی با ذکر این مطلب که تمام افرادی كه در تهيه و توزيع مواد غذای در هيات‌ها و تكايا، مساجد و خيمه‌های عزاداری فعاليت می‌كنند بايد كارت معاينه پزشکی دريافت نمايند بر لزوم رعايت بهداشت در محافل و مراسمات عزاداری به ويژه در زمان پخت و تهيه غذا تاکید کرد و گفت: برای جلوگيری از بروز هرگونه بيماری، هيات‌های مذهبی از پذيرفتن مواد غذایی با حجم زياد از افراد ناشناس خودداری كنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها