معاون امنیتی وزیر کشور در جمع خبرنگاران خبر داد:

انهدام 24 گروه انتحاری در مرزها/ مرزبانان پاکستان با لباس‌های مشکی قصد ورود به کشور داشتند

معاون امنیتی وزیر کشور از انهدام 24 گروه انتحاری در مرزهای کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۵ - 21October 2014

انهدام 24 گروه انتحاری در مرزها/ مرزبانان پاکستان با لباس‌های مشکی قصد ورود به کشور داشتند

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور در مراسم ختم هفت تن از شهدای سانحه هوایی نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا سفیر پاکستان دیر احضار شد، اظهار کرد: ما به موقع اقدام کردیم که مستندات آن را هم به وزارت امور خارجه ارائه کردیم، اما طرف مقابل گفته بود که مستندات ما کافی نیست. من در سفری که به ژنو داشتم با اعتراض به آنها گفتم که ما به شما مستندات را ارائه کردیم و شما منکر این قضیه می شوید که این درست نیست.

معاون امنیتی وزیر کشور در خصوص حملات صورت گرفته در مناطق مرزی شرق کشور نیز گفت: ما گفته ایم که استقرار نیروها را در مرزها افزایش دهند، اما خود دوستان اعلام کردند که مشکلاتی دارند و در ملاقات ها به ما قول دادند که این موضوعات را مهار کنند، البته بخش مهمی هم مربوط به عملکرد و تجهیزات ما است.

وی در خصوص حمله گروهک جیش العدل به یکی از پاسگاههای مرزی سراوان گفت: این حمله را گروهک تروریستی جیش العدل برعهده گرفته بود. آنها برای تصرف پاسگاه آمده بودند اما با مقابله نیروهای ما کار به درگیری ختم شد.

سردار ذوالفقاری در خصوص اعلام نظر مرزبان پاکستانی در خصوص درگیری که با مرزبانان ایرانی داشت، گفت: نیروهای پاکستانی وارد خاک ما شدند و با مرزبانان ما به درگیری پرداختند. آنها بهصورت ناشناخته با پوششی از لباس مشکی می خواستند وارد کشور شوند که با مقابله مرزبانان ما رو به رو شدند و به هیچ عنوان به دنبال اشرار نبودند.

معاون امنیتی وزیر کشور در خصوص ارتقاء آموزش مرزبانان کشور خاطرنشان کرد: آموزش زیاد داده می شود و میزان دفع و اتفاقاتی که رخ می دهد خیلی بیشتر از موارد ذکر شده است و اگر نیروها اقدام نکنند قطعا حرکت های ایذایی، بیشتر از این موارد خواهد بود.

وی ادامه داد: مناطقی از مرزهای کشور در کنترل ما نیست و مسئولیت برقراری امنیت آن بر عهده کشورهای همسایه است که متاسفانه پاکستان در این امر به خوبی عمل نکرده و ما را با مشکلات زیادی رو به رو ساخته است.

سردار ذوالفقاری خاطرنشان کرد: 24 گروه برای کار انتحاری قصد ورود به کشور را داشتند که یکی دو گروه از آنها را قبل از ورود دستگیر و منهدم کردهایم، اما چون نتوانستهاند کاری از پیش ببرند این موارد رسانه ای نشد.

وی در پایان در خصوص اخبارهای منتشر شده مبتنی بر اینکه نیروهای افغانی داعش از ایران با لباس مبدل به عراق رفتهاند، گفت: عناصری در نقاط مختلف جهان که گرایش به داعش دارند تلاش دارند به آنها ملحق شوند که البته بهصورت گستردهای نبوده که ما چند موردی دستگیری داشتهایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار