سردار رحیمی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

دستگیری ۶۵۰ سارق و مالخر در قالب طرح «رعد ۱۷»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح «رعد ۱۷» گفت: با اجرای ۲۴۴ حکم قضایی در سراسر کشور تا این لحظه ۶۵۰ نفر از سارقان و مالخر‌ها دستگیر شدند و هفت هزار و ۸۶۷ فقره اموال مردم کشف شده است.
کد خبر: ۳۱۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ - 29October 2018

رحیمیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح روز دوشنبه در حاشیه اجرای طرح رعد ۱۷ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به قولی که به مردم دادیم، برای برخورد با سرقت‌های خرد، طرح رعد ۱۷ اجرا شد و طرح «رعد ۱۸» هم به زودی اجرا خواهد شد و مهلت نخواهیم داد که سارقان به کار خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: با اجرای ۲۴۴ حکم قضایی در سراسر کشور تا این لحظه ۶۵۰ نفر از سارقان و مالخر‌ها دستگیر شدند و هفت هزار و ۸۶۷ فقره اموال مردم کشف شده است. همچنین ۲۰۲ خودرو کشف شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در مجموع ۲۶ باند سه نفره و باندهایی با تعداد اعضای بیش از این متلاشی شدند که ارزش اموال مکشوفه بیش از هفت میلیارد تومان است. همچنین حدود ۵۰ درصد از افرادی که دستگیر شده‌اند، سابقه‌دار هستند.

سردار رحیمی اضافه کرد: جرایم خشن و سرقت به عنف کاهش یافته است و در مجموع امنیت در تهران مطلوب است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه در طرح رعد ۱۷ در حوزه مبارزه با قاچاق کالا ۴۳ فقره پرونده تشکیل شده است، اظهار داشت: در این طرح ۲۲ نفر دستگیر شدند و ۱۴۵ هزار و ۸۶۶ قلم کالا کشف شد که ارزش این اموال یک میلیارد و ۱۵۱ میلیون تومان بوده است.

وی در خصوص فیلم منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر برخورد گشت ارشاد پلیس در سوهانک تهران افزود: با توجه به اینکه در آنجا یک مرکز دانشگاهی راه‌اندازی شده است، حضور پلیس در سوهانک به درخواست مکرر مردم بوده است؛ فیلم منتشر شده در فضای مجازی به صورت کامل پخش نشده است و اگر بخواهند با جو سازی، ما را از مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی دور کنند، چنین نخواهد بود و در این مسیر محکم خواهیم بود.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر معاینه فنی و طرح LEZ نیز گفت: موضوع ساماندهی مسافرکش‌ها را در دستور کار داریم که در این امر پلیس و شهرداری باید با یکدیگر همکاری کنند. در خصوص بحث معاینه فنی، پلیس مهلتی به رانندگان داده است تا معاینه فنی را دریافت کنند و این امر به کاهش آلوگی هوا کمک کند.

وی در خصوص پیاده‌روی جاماندگان اربعین گفت: با بهره‌گیری از ۲۰ هزار نیروی راهور، پیشگیری، یگان امداد و نیرو‌های نامحسوس امنیت و انضباط را اجرایی خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: تمام مسیر‌ها از میدان امام حسین (ع) تا شهر ری تحت پوشش ماموران پلیس قرار خواهد گرفت و مردم به این نکته توجه کنند که خودرو‌ها از نیمه شب امشب در مسیر توقف نداشته باشند؛ چرا که توسط جرثقیل‌ها به پارکینگ انتقال داده می‌شوند.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار