امیر سیاری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

طب رزم باید پاسخگوی نیازهای عملیاتی باشد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به برنامه‌های وسیع ارتش در حوزه طب رزم گفت: پیشرفت در حوزه طب نظامی باید به گونه‌ای باشد که نیازهای عملیاتی را مرتفع کند.
کد خبر: ۳۱۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 01November 2018

سیاریامیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در خصوص برنامه‌های ارتش در حوزه طب نظامی اظهار داشت: برنامه‌های ارتش جمهوری اسلامی در حوزه طب رزم و بهداری نظامی بسیار وسیع و گسترده است.

وی افزود: با توجه به تمهیداتی که در اداره بهداشت و درمان ارتش اندیشیده شده است، ما در سطح وسیعی از نیروها در زمین، دریا و هوا برنامه‌های طب نظامی را مورد توجه قرار داده‌ایم و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدواریم که پیشرفت‌هایمان در حوزه طب نظامی به گونه‌ای باشد که جواب نیازمندی‌های‌مان را در عرصه‌های عملیاتی بدهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: ارتش در حوزه مدیریت بحران و امداد و نجات، در مواجهه با بلایای طبیعی تاکنون حضور موثری داشته‌ و در زلزله کرمانشاه و یا سقوط هواپیما در دنا و مسائل این‌چنینی خدمات ارزشمندی را ارائه داده است که البته این‌گونه اقدامات نیز در زمان بلایای طبیعی از ماموریت‌های نیروهای مسلح در دوران صلح محسوب می‌شود.

دریادار سیاری تصریح کرد: هوانیروز هم به غیر از انجام عملیات در حوزه مدیریت بحران، همواره در مواجهه با بلایای طبیعی و خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

وی همچنین با اشاره به خدمات ارتش در مرزهای غربی کشور همزمان با برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین، گفت: ارتش با برپایی بیمارستان‌های صحرایی مجهز، اقدام به مداوای بیماران و افراد نیازمند به خدمات بهداشتی کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها