نگاهی کوتاه به زندگی پربار شهید اسلامیت؛

حضور فعال درقیام ۱۷ شهریور و رشادت در جبهه‌های غرب

شهید اسلامیت با داغ شدن تبِ تظاهرات مردم علیه حکومت پهلوی فعالیت‌های انقلابی خود را افزایش داد و در قیام تاریخی ۱۷ شهریور حضور مستمر و فعالی داشت که در همین راستا توسط ماموران رژیم پهلوی دستگیر شده و سپس به طور ماهرانه‌ای فرار کرده بود.
کد خبر: ۳۱۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ - 31October 2018

حضور فعال درقیام ۱۷ شهریور و رشادت در جبهه‌های غرببه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اواخر فصل زمستان و هنگامی که سرما در تفکر این بود که باید جای خود را به فصل بهار که همان زنده شدن دوباره طبیعت بود، بدهد. در شهر قم که یکی از قطب‌های علوم اسلامی است، پسری خوش سیما به دنیا آمد که خانواده‌اش بخاطر این که ارادت خاصی به امیرالمومنین (ع) داشتند، اسم ‌علی ‌را ‌بر ‌وی ‌نهادند. علی ‌در حالی ‌که ‌طفلی ‌بیش ‌نبود، مادرش دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

شهید «علی اسلامیت» با وجود فقدان مادر و مهر مادری هیچ‌گاه از مسیر موفقیت زندگی باز نماند و از همان دوران کودکی مسیر پیشرفت زندگی را در پی گرفت و تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه علوی تهران و دوران دبیرستان را موسوی تهران با نمرات عالی سپری کرد.

شهید اسلامیت با داغ شدن تبِ تظاهرات مردم علیه حکومت پهلوی فعالیت‌های انقلابی خود را افزایش داد و در قیام تاریخی 17 شهریور حضور مستمر و فعالی داشت که در همین راستا توسط ماموران رژیم پهلوی دستگیر شده و به طور ماهرانه‌ای گریخته بود.

وی پس از دریافت مدرک دیپلم مدتی را در کمیته امداد امام خمینی (ره) مشغول به خدمت شد. با توجه به جاری بودن روحیه و تفکرات انقلابی در وجود شهید اسلامیت، قبولی درکنکور رشته مهندسی برق را رها کرد و درخردادماه 1360 وارد دانشکده افسری ارتش شد.

شهید اسلامیت پس از سه سال و در سال 1363 از دانشکده افسری با موفقیت فارغ‌التحصیل شد. وی بعد از طی کردن دوره‌های تکاور کوهستان و دوره مقدماتی رسته‌ای در تاریخ یکم تیرماه 64 به لشکر 28 کردستان منتقل شد و به سِمت معاون گروهان و فرماندهی گروهان سوم گردان 116 پیاده منصوب شد.

وی در کوران جنگ تحمیلی و با وجود فعالیت‌‌های زیادش در جبهه‌های جنگ در سال 65 به یکی از واجبات دینی عمل کرد و ازدواج کرد. وی با توجه به اینکه هنوز چندی بیش از ازدواجش نگذشته بود که دوباره راهی جبه‌های جنگ عزمت کرد و 90 روز از خانه و خانواده به دور بود. شهید علی اسلامیت حضور چشم‌گیری در جبهه‌های غرب داشت و به علت موفقیت‌هایی که در عملیات‌های مختلف به دست آورده بود از سوی فرمانده لشکرش تشویق شد.

این شهید بزرگوار که همواره  از شهادت و گمنامی با همرزمان و دوستان خود سخت می‌گفت، در عملیات نصر 6 واقع در میمک در تاریخ هفدهم مرداد 1366 در گرمای طاقت‌فرسای تابستان در درگیری با نیروهای رژیم بعث عراق از ناحیه پیشانی مجروح شد و سرانجام به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار