اجتماع عزادارن اربعین حسینی در میدان امام علی(ع) برگزار می‌شود

قائم مقام شورای هیئت‌های مذهبی اصفهان گفت: مراسم اجتماع عزادارن اربعین حسینی فردا از ساعت ۹ صبح در میدان امام علی(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۱۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ - 29October 2018

اجتماع عزادارن اربعین حسینی در میدان امام علی(ع) برگزار می‌شودبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، محمدحسن مهرپرور در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری مراسم روز اربعین اظهار داشت: اربعین ویژه اباعبدالله الحسین(ع) است و یکی از علائم مومن زیارت اربعین امام حسین(ع) است.

وی افزود: در چند سال اخیر همگام با زائران کربلای معلی موضوع تجمع در میدان امام علی(ع) برای جا ماندگان این مسیر برگزار می‌شود تا برای تجدید عهد و پیمان و همراهی با قافله‌های اربعین در این مکان حضور پیدا کنند.

قائم مقام شورای هیئت‌های مذهبی اصفهان بیان کرد: قرائت زیارت اربعین و عزاداری هیئات به صورت دسته جمعی، سخنرانی آیت الله مهدوی، اطعام افراد، اجرای برنامه فرهنگی در حاشیه مراسم، برپایی غرفه کودکان ازجمله برنامه‌های اربعین امسال است.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای کشور مانند اصفهان این تعداد هیئت و خیریه وجود ندارد، گفت: در اصفهان در طول سال چراغ روضه روشن است؛ اما این خلاء وجود داشت که برنامه‌ای جمعی وجود نداشت تا بتواند همگان را در یک زمان در یک مکان جمع کند که چند سالی است با برگزاری این مراسم دسته جمعی این خلاء برطرف شده است.

مهرپرور با بیان اینکه هیئات مذهبی اصفهان 2 برنامه فاطمیه و اربعین را به صورت جمعی برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: مراسم به صورت مردمی برگزار می‌شود و هزینه‌های جاری مراسم مانند داربست و سیستم صوت از طرف شهرداری انجام می‌شود و از طرف سازمان تبلیغات اعتباری برای این کار درنظر گرفته نشده و تنها بحث نظارت برعهده این سازمان است.

اصفهان دارای رتبه نخست کشور در تعداد هیئت‌های مذهبی

مسئول آموزش شورای هیئت‌های مذهبی اصفهان با بیان اینکه امسال برای ششمین سال متوالی مراسم اجتماع عزاداران حسینی برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مراسم از سال 92 تاکنون برگزار شده که 2 سال اول در گلستان شهدا و از 94 در میدان امام علی(ع) به صورت متمرکز تحت عنوان « اجتماع عزاداران حسینی» برگزار می‌شود.

محمدجواد تباشیری افزود: مراسم از ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه در میدان امام علی(ع) برپاست و 10 هیئت به صورت گروهی در این مراسم اقدام به عزاداری می‌کنند، تلاوت زیارت اربعین، سخنرانی آیت الله مهدوی، مداحی مداحان سطح استان، اقامه نماز ظهر و عصر و اطعام حسینی از دیگر برنامه‌هاست.

وی بیان کرد: تاکنون 4 جلسه هم‌اندیشی بین دستگاهی برگزار شده و ماحصل آن تشکیل 3 کمیته اجرایی، روابط عمومی و تدارک و فرهنگی بود که هرکدام وظایف مخصوص به خود را دارند.

تباشیری با اشاره به برنامه‌های جنبی مراسم گفت: برپایی غرفه کودک و نوجوان، غرفه مشاوره خانواده و 2 ایستگاه صلواتی از برنامه‌های جنبی است.

مسئول آموزش شورای هیئت‌های مذهبی اصفهان تصریح کرد: سال 95 نزدیک به 17 هزار نفر در این مراسم شرکت کردند و امیدواریم امسال نیز به همین شکوه برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان بیش از 1200 مذهبی ثبت شده وجود دارد که در سطح کشور بالاترین آمار و در رتبه نخست قرار دارد و بیش از 700 هیئت‌های مذهبی در دوره‌های آموزشی شورا شرکت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار