واکنش اتحادیه اروپا به ادعاهای دانمارک علیه ایران

یک سخنگوی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه درباره ادعاهای دانمارک علیه ایران اظهارنظر کرد.
کد خبر: ۳۱۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵ - 30October 2018

واکنش اتحادیه اروپا به ادعاهای دانمارک علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک سخنگوی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه (۸ آبان/۳۰ اکتبر) درباره ادعاهای دانمارک علیه ایران اظهارنظر کرده است.

پلیس دانمارک ساعاتی قبل‌تر امروز بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد.

وزارت خارجه دانمارک روز سه‌شنبه در همین ارتباط سفیر این کشور را از تهران فراخواند. «آندره ساموئلسن»، وزیر خارجه دانمارک در یک کنفرانس خبری گفت معتقد است حکومت ایران عامل این حمله بوده و به همین دلیل سفیر دانمارک را از تهران برای مشورت فرا می‌خواند.

ساموئلسن، علاوه بر این گفته دانمارک در تلاش خواهد بود تحریم‌های جدیدی در چارچوب اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال کند.

«لاورنس نورمن» خبرنگار «وال‌استریت‌ژورنال» در بروکسل به نقل از یک سخنگوی اتحادیه اروپا نوشت: «در این مرحله، وقایع را رصد می‌کنیم و برای کسب اطلاعات بیشتر با دانمارک در تماس هستیم.»

واکنش ایران

در همین حال،«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعاهای دانمارک را «مغرضانه» خواند و انتساب عملیات ادعایی به جمهوری اسلامی را تکذیب کرد.

وی طرح این ادعاها را «در  ادامه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان شناخته شده روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا در شرایط خاص و خطیر کنونی» توصیف کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار