راهپیمایی اربعین در چهارگوشه جهان از سیدنی استرالیا تا تورنتو کانادا

همزمان با حضور میلیون‌ها زائر در باشکوهترین اجتماع بشری در اربعین حسینی(ع) عراق میلیون‌ها شیفته و دلداده خاندان عصمت و طهارت که از راهپیمایی اربعین بازمانده بودند هم، در سراسر جهان به صورت نمادین راهپیمایی اربعین حسینی(ع) برگزار کردند.
کد خبر: ۳۱۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ - 31October 2018

راهپیمایی اربعین در چهارگوشه جهان از سیدنی استرالیا تا تورنتو کانادابه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،«1379»  سال از زمانی که «جابر بن عبدالله انصاری» در سال 61 هجری خود را به عنوان اولین زائر اربعین به دشت کربلا رساند می‌گذرد و دیروز در سال 1440 هجری قمری در اربعین شهادت سید و سالار شهیدان میلیون‌ها زائر از سراسر جهان هستی خود را به کربلا رساندند تا وظیفه خود را برای پاسداشت اهل بیت مظلوم پیامبر(ص) به انجام برسانند. امسال نیز به گفته مقامات عراقی در آستانه اربعین حسینی میلیون ها زائر حسینی در آستانه روز اربعین خود را از سراسر جهان خود را به عراق رساندند و در باشکوه‌ترین اجتماع بشری شرکت کردند. به گفته مقامات عراقی تا دیروز سیل ورود زائران همچنان ادامه داشت و پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که تعداد زائران از 20 میلیون نفر هم خواهد گذشت.

اما امسال هم مانند سال‌های گذشته میلیون‌ها شیفته اباعبدالله الحسین(ع) که نتوانسته بودند خود را به کربلا برسانند در شهرهای خود در سراسر جهان از ایران گرفته تا تورنتو به صورت نمادین راهپیمایی اربعین را برگزار کردند و در عزای حسین(ع) ‌اشک ماتم ریختند. بر اساس گزارش‌ها در لندن ، اسلامبول؛ باکو، شهرهای مختلف پاکستان، افغانستان، تورنتو کانادا و سیدنی استرالیا و... راهپیمایی اربعین برگزار شد.

اما عراق مرکز اصلی این همایش باشکوه تصاویر منتشر شده از راهپیمایی اربعین نشان از حضور بسیاری از پیروان ادیان دیگر را نیز می‌داد که با پای پیاده از 4 گوشه جهان با حضور در این اجتماع باشکوه محبت خود به حضرت سیدالشهداء(ع) را به نمایش گذاشتند. تصاویری که از راهپیمایی امسال منتشر شده نشان می‌دهد که پرچم آمریکا و اسرائیل به عنوان نماد استکبار و استعمار به آتش کشیده می‌شوند و پرچم ایران و فلسطین با نشانه همبستگی جهان اسلام و وحدت شیعه و سنی در برابر دشمنان اسلام در کنار هم به اهتزار در می‌آید. امسال هزاران نفر از افغانستان، پاکستان، قفقاز، کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس، کشورهای عربی مانند یمن و لبنان و کشورهای دیگری مثل آفریقای جنوبی، چین، سنگاپور، نیوزیلند، ‌تانزانیا، سوئد و استرالیا برای شرکت در این مراسم خود را به کربلا رساندند. همچنین به گفته مسئولان عراقی بیش از ۳۰۰ شبکه تلویزیونی، خبرگزاری، رادیو و... از کشورهای مختلف و نیز خود عراق اخبار مربوط به اربعین را پوشش می‌دهند.

آرامش کامل

 وبگاه شبکه خبری «الفرات» عراق، با بیان حس‌وحال زائران حسینی در اربعین امسال نوشت: زائران کربلا مثل امواج دریا اربعین را گرامی‌داشتند. از چند روز گذشته میلیون‌ها زائر از نقطه‌نقطه عراق به سوی کربلا حرکت کرده‌اند تا در میان تدابیر شدید امنیتی و خدماتی مناسبت اربعین را گرامی بدارند.  الفرات با بیان اینکه «بیش از دو میلیون زائر عربی و خارجی از گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های عراق وارد شده‌اند»، نوشت: «بیش از 23 هزار عنصر امنیتی در استان کربلا، طرح تأمین امنیت را اجرا کرده‌اند؛ امسال به لطف ثبات امنیتی و نقش عناصر اطلاعاتی، هیچ حادثه‌ای آرامش زیارت اربعین را بر هم نزد» همچنین عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر جدید عراق نیز روز دوشنبه به استان کربلا رفت و از وضعیت خدمات‌رسانی و امنیتی کسب اطلاع کرد.

استفاده از پهپاد

«ابو مهدی المهندس» نایب‌رئیس‌سازمان «الحشد‌الشعبی» نیز با تقدیر از نیروهای عراقی در تأمین امنیت زائران امام حسین(ع) در اربعین امسال اعلام کرد: طرح امنیتی و خدمات‌رسانی مخصوص اربعین با موفقیت انجام شده است. این مقام بلندپایه الحشد‌الشعبی اعلام کرد که نیروهای این سازمان در تأمین امنیت زائران حسینی نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا کرده است. وی طی سخنانی درباره مشارکت حشد شعبی در برقراری امنیت مراسم اربعین گفت: ما برای اولین بار با این حجم زیاد در برقراری امنیت اربعین امام حسین(ع) شرکت کردیم و تمام نیرو و توان خود را به کار بستیم و ما در خدمت زوار تا رسیدن به منازلشان خواهیم بود. المهندس اظهار داشت: ما با استفاده از پهپاد امنیت تمام مناطق اطراف کربلا را برقرار کردیم و برخی از عناصر مخرب را دستگیر و مانع از نفوذ آنها به صفوف زوار شدیم.

منبع: کیهان

نظر شما
پربیننده ها