انهدام باند حرفه‌ای سرقت قطعات خودرو با 146 فقره سرقت

فرمانده انتظامی استان سمنان از اعلام انهدام یک باند حرفه‌ای سرقت قطعات خودرو که در سطح کشور فعالیت داشتند، خبر داد و گفت: تاکنون اعضای این باند به سرقت 146 فقره ECU سواری پژو 206 اعتراف کرده‌اند.
کد خبر: ۳۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲ - 21October 2014

انهدام باند حرفه‌ای سرقت قطعات خودرو با 146 فقره سرقت

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار محمدرضا میرزایی ضمن اعلام خبر انهدام یک باند حرفه ای سرقت قطعات خودرو، خاطرنشان کرد: سه عضو این باند که سوابق متعدد کیفری در پرونده آنان به چشم می خورد، تاکنون به 147 فقره سرقت اعتراف کردهاند.

وی به تشریح جزییات این پرونده پرداخت و افزود: با اعلام سرقت ECUخودروی پژو 206 در دامغان، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت و پیگیری های فنی و اطلاعاتی ماموران منجر به چهره شناسی سارقان شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان ادامه داد: با تلاش گسترده ماموران پلیس و جمع آوری اسناد و مدارک مربوط، سارقان در روزی که 6 دستگاه ECUخودروی 206 را در شهرستان سمنان و چهار دستگاه از این قطعه را در دامغان سرقت کرده بودند، شناسایی شدند.

بنابر اظهارات این مقام ارشد انتظامی، هماهنگی های لازم با مرجع قضائی برای انجام عملیات دستگیری متهمان انجام شد و این سه سارق حرفه ای در اقدامی ضربتی بازداشت شدند.

سردار میرزایی با بیان این که هر سه نفر، غیربومی هستند، تصریح کرد: سارقان که 21 و 24 ساله اند سوابق متعدد سرقت دارند.

فرمانده انتظامی استان سمنان به سوابق یکی از این افراد گفت: یکی از متهمان در مهرماه سال 91 در تهران به همراه یک باند 12 نفره به اتهام هزار و 100 فقره سرقت ECUدستگیر و روانه زندان شده و پس از چند ماه، آزاد شدند.

وی اشاره کرد: دوباره در تیرماه امسال به اتهام 200 فقره سرقت ECUدستگیر و تا قبل از دستگیری در دامغان با سپردن وثیقه و تحت قرار، آزاد بود که دوباره در استان سمنان اقدام به سرقت می کند.

به گفته سردار میرزایی، سارقان پس از اعتراف به 146 فقره سرقت ECUخودروی 206 در استان سمنان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان در خاتمه به نکته قابل تاملی نیز اشاره کرد و گفت: با اندکی بررسی در خصوص این پرونده مشخص شد سارقان تنها سراغ خودروهایی رفته اند که مجهز به سیستم های حفاظتی از قبیل دزدگیر نبوده و مالکان تنها به قفل در خودرو اکتفا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار