رخداد بزرگ در آستانه چهل‌سالگی انقلاب و اربعين حسينی؛

شكل‌گيری جامعه جهانی ايمانی

با فروپاشي جامعه جهانی سرمايه‌داری و در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی كه خود محصول بزرگداشت چهلم‌های شهدای انقلاب اسلامی است، جهان شاهد شكل‌گيری جامعه جهانی ايمانی است.
کد خبر: ۳۱۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ - 31October 2018

شكل‌گيری جامعه جهانی ايمانیبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، با فروپاشي جامعه جهاني سرمايه‌داري و در آستانه چهل‌سالگي انقلاب اسلامي كه خود محصول بزرگداشت چهلم‌هاي شهداي انقلاب اسلامي است، جهان شاهد شكل‌گيري جامعه جهاني ايماني است. ميليون‌ها انسان عاشق از سراسر جهان طي چند روز گذشته خود را به راهپيمايي اربعين رساندند و كيلومترها مسافت از نجف تا كربلا را طي كردند. اين اجتماع عظيم بشري ديروز در كربلا بالاترين ظرفيت انساني را پذيرا شد.

ميليون‌ها زائر از پنج قاره جهان ديروز در حرم امام حسين(ع) و شهداي دشت كربلا را چون نگيني دربر گرفتند و فصل جديدي از تفكر بشر كه در بستر آزادي و آزادگي گفتمان‌سازي شده را آغاز كردند.

ديروز خبرگزاري‌هاي جهان و ماهواره‌هاي خبري بزرگترين اجتماع بشري را كه در حوزه جاذبه اربعين امام حسين(ع) بود، ثبت كردند و برخي از آنها به سانسور اين واقعه بزرگ بشري پرداختند.

اربعين يك تكنيك و تاكتيك انقلابي است كه انقلاب اسلامي از دل آن بيرون آمده است. ديروز غير از راهپيمايي اربعين در كربلا، اين راهپيمايي در بسياري از كشورها برگزار شد. در ايران اسلامي به صورت نمادين در تهران مردم مسيرهاي منتهي به حرم عبدالعظيم حسني را راهپيمايي كردند و در شهرستان‌ها ميليون‌ها عاشق امام حسين(ع) به صورت خودجودش به خيابان‌ها آمدند تا پديده اربعين را به عنوان يك "نباء عظيم" و خبر بزرگ به جهان مخابره كنند. در آسيا، آفريقا، اروپا و حتي آمريكا دوربين‌هاي خبري جهان چنين پديده‌اي را ثبت كردند و خبر از يك واقعه عظيم در هزاره سوم ميلادي دادند. ميليون‌ها نفر به خيابان‌ها ريختند و به سر و سينه زدند و اعلام كردند كه حاضرند براي آزادي و حريت سر بدهند و سينه سپر كنند و در برابر قداره‌بندان جهاني و مستكبران عالم بايستند.

امروز جامعه‌شناسان برجسته جهان به پديده اربعين نه به عنوان يك حادثه تاريخي كه در گذشته در صحراي كربلا رخ داده مي‌نگرند، بلكه به عنوان يك حادثه بزرگ در تاريخ بشر كه قرار است در آينده اتفاق بيفتد، نگاه مي‌كنند. فناوري نرم اربعين در كانون توجه آزادگان جهان قرار گرفته است و اين از معجزات انقلاب اسلامي در آستانه ورود به چهل‌سالگي است.

امروز نگاه به اربعين از ديدگاه فيلسوفان سياسي و جامعه‌شناسان دقيق‌النظر اين است كه زيرساخت يك مقاومت انساني در سطح جهاني شكل گرفته كه به مثابه يك پياده‌نظام ارتش محرومان و مستضعفان عمل مي‌كند و لجستيك اين ارتش به عهده فقرا و طبقات پايين جامعه است. قرارگاه اين ارتش در كربلاست و قرار است به بي‌قراري‌هاي بشر براي هميشه پايان دهد.رشد فزاينده توليد معنا و محتوا در جريان راهپيمايي اربعين هر سال قوي‌تر از سال گذشته رخ نشان مي‌دهد. موتور اين حركت "حب‌الحسين" است كه جهاني را دور خود جمع كرده است.جهان اين روزها شاهد خلق زيباترين صحنه هاي حماسي، بيداري و بصيرت است.حالا مي فهميم چرا حضرت زينب(س) مي فرمود:من جز زيبايي در حادثه كربلا چيزي نديدم.امروز پديده اربعين به صورت يك پديده جهانشمول به وسعت همه تاريخ و فراتر از زمان درآمده و مدعي است براي پرسش‌هاي كليدي بشر پاسخ دارد.كاركردها و كاربست‌‌هاي اربعين مي‌‌رود تا همه روابط انسان‌ها در حوزه سياست، فرهنگ، اقتصاد و حتي نظامي را دستخوش تغيير قرار دهد و مشروعيت نظام حكمراني‌ها را زير سوال ببرد.تمام حوادثي كه با چشم سر مي‌توان در فاصله مسافت نجف - كربلا و نيز در حرم مقدس حضرت امام حسين(ع) و حضرت عباس(ع) ديد، حكايت از يك حادثه بزرگ در تاريخ معاصر مي‌دهد. آن حادثه چيزي جز "شكل‌گيري جامعه جهاني ايماني" نيست. اين جامعه با اعلام موجوديت "حضور" خود متكفل آماده‌سازي "ظهور"‌ آخرين يادگار الهي روي زمين است. او كه خود را فرزند حسين(ع) مي‌داند و قرار است انتقام خون حسين (ع) را از ظالمان و مستكبران بگيرد.

منبع: رسالت

نظر شما
پربیننده ها