سرپرست استانداری مازندران تأکید کرد؛

ضرورت عملیاتی و اجرایی کردن پدافند غیر‌عامل در ادارات و نهادها

سرپرست استانداری مازندران بر ضرورت جدیت در اجرای برنامه‌های هفته پدافند غیر‌عامل تأکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها وظیفه دارند به صورت عملیاتی و اجرایی از ظرفیت‌های موجود خود استفاده کنند و خودشان را مسلح و مسط کنند بر مواردی که در حوزه فعالیت‌شان که به عنوان تهدید تلقی می‌شود جدی بگیرند.
کد خبر: ۳۱۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ - 31October 2018

ضرورت عملیاتی و اجرایی کردن پدافند غیر عامل در ادارات و نهادهابه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «احمد حسین‌زادگان» سرپرست استانداری مازندران در مراسم نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه شریف العلماء ساری با تبریک هفته پدافند غیرعامل با بیان اینکه امروزه ماهیت نظامی و امنیتی پدافند غیرعامل بیشتر به ذهن متبادر می شود، اظهار داشت: اما واقعیت این است که همه کشورها حتی کشورهایی که ارتش و نیروی نظامی ندارند به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل به طور جدی توجه دارند.

حسین‌زادگان با اشاره به نامگذاری هدفمند هفته ها در تقویم، گفت: انتخاب این هفته نیز بدون دلیل نیست و به خاطر اهمیتی که دارد انتخاب شد؛ اما در بحث پدافند غیرعامل هم مسئولین در سطوح ملی و استانی و هم مردم ما به خاطر عدم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی درست و نرساندن اطلاعات دقیق به مردم آن چنان که باید و شاید به آن توجه جدی نکردیم.

سرپرست استانداری مازندران افزود: شاید تهدیدات طبیعی کمتر مورد توجه قرار گرفته باشد تهدیدات غیر طبیعی و انسان ساز و تهدیدات مرتبط با تروریسم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و ما بیشتر تهدیدات نظامی را مورد هدف قرار دادیم.

وی گفت: کشور ما جزو کشورهایی است که بیشترین آسیب را از بلایای طبیعی می بیند و در سیل و زلزله اخیر که در استان اتفاق افتاد، اگر موضوع پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار می دادیم با کمترین هزینه و خسارت می توانستیم این بلایا را سپری و از آن گذر کنیم.

این مسئول به تشخیص هوشمندانه مقام معظم رهبری در انتخاب هفته پدافند غیر عامل در هشتم آبان ماه 82 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این فرمان تاریخی در زمانی که تصور مردم و مسئولین این بود که بعد از جنگ به موضوع اقتصادی و توسعه توجه داشته باشیم و کشور را به عنوان کشور پیشرفته ببینیم اما ایشان به درستی تشخیص دادند که کشوری که به توسعه برسد و نتواند تهدید و آسیب را از خود دور کند چرا که این توسعه شکننده و بلورین است بنابراین بدرستی تشکیل پدافند غیر عامل را در همه سطوح اعم از بیمارستان، مدرسه، جنگل، دریا و محیظ زیست دیده است.

وی با اشاره به مقاوم سازی در مقابل تهدیدات خارجی عنوان کرد: اما در برابر تهدیدات و بلایای طبیعی داخل کشور هم باید خودمان را آماده کنیم که کمترین آسیب و خسارت را داشته باشیم.

سرپرست استانداری مازندران با اشاره به اینکه هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی است که ما به مهمترین اصل پدافند غیرعامل که همان فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است توجه کنیم، گفت: مهمترین بخشی هم که  به عنوان یک اقدام موثر و پیام تاثیرگذار برای جامعه مخاطب مان باید داشته باشیم آموزش و پرورش و توجه و آشنا کردن به دختران و پسرانی که از مهد کودک تا دانشگاه در بحث تهدیدات طبیعی و انسانی است.

وی به اهمیت پدافند غیر عامل اشاره کرد و افزود: ما پدافند غیر عامل را می‌توانیم حتی از حوزه مسئولیت خودمان مهمتر بدانیم؛ متاسفانه کم توجهی و بی توجهی ما باعث شده که خسارت زیادی را ما از این منظر و دیدگاه دیدیم.

سرپرست استانداری مازندران خطاب به مسئولین، بر ضرورت جدیت در اجرای برنامه های این هفته تأکید کرد و افزود: همه دستگاهها شرح وظیفه خود را بدانند و هر جا امکان دارد البته نه در قالب جشنواره و سمینار و... به صورت عملیاتی و اجرایی از ظرفیت های موجود دستگاه‌های خود استفاده کنند و خودشان را مسلح و مسط کنند بر مواردی که در حوزه فعالیت شان که به عنوان تهدید جدی تلقی می شود جدی بگیرند.

وی تأکید کرد: اداره کل پدافند غیر عامل استان نسبت به گزارش گیری از دستگاه ها و شناسایی ظرفیت های موجود دستگاه‌ها برای تقویت نظام جمهوری اسلامی و به حداقل رساندن خسارت و آسیب ها در همه موارد و مواقع اقدام کند.

حسین‌زادگان با بیان اینکه همه وظیفه و تلاش مان باید دفاع از ایران باشد، خاطرنشان کرد: مهمترین مقوله دفاع هم پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار