تاکید «مدودف» بر استحکام روابط مسکو و بغداد/ رایزنی صالح و المالکی درباره تکمیل دولت

نخست‌وزیر روسیه با تاکید بر استحکام روابط عراق و روسیه، خواهان همکاری بیشتر بین دو کشور در زمینه‌های مختلف شد.
کد خبر: ۳۱۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵ - 01November 2018

تاکید «مدودف» بر استحکام روابط مسکو و بغداد/ رایزنی صالح و المالکی درباره تکمیل دولتبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از الفرات نیوز، دفتر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد: دمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه تشکیل دولت عراق را به عبدالمهدی تبریک گفت و بر تداوم حمایت‌های مسکو از بغداد تاکید کرد.

این بیانیه افزود: مدودیف برای همتای عراقی خود موفقیت در ماموریتش را آرزو کرد و با اشاره به استحکام روابط دو کشور گفت که چشم انتظار همکاری بیشتر در زمینه های انرژی، تجارت، اقتصاد و فرهنگ است.

رایزنی صالح و المالکی درباره تکمیل دولت عراق

رئیس جمهور عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون در این کشور آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و تلاش‌ها برای تکمیل کابینه دولت را بررسی کردند.

در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری عراق آمده است: نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون پنجشنبه شب با برهم صالح رئیس جمهور در کاخ صلح در بغداد ملاقات کرد.

این بیانیه افزود: در این ملاقات آخرین تحولات امنیتی و سیاسی کشور و تلاش های همه طرف ها برای دستیابی به توافق درخصوص تکمیل کابینه دولت بررسی شد.

براساس این بیانیه، رئیس‌جمهور عراق از همه طرف‌های سیاسی خواست تا از عادل عبدالمهدی نخست وزیر به منظور دستیابی به یک دولت قوی که خواسته ها و انتظارات ملت عراق را برآورده کند، حمایت کنند.

نوری المالکی نیز در این دیدار درخصوص "نقش ریاست جمهوری در راستای خدمت به روند سیاسی و ثبات آن از طریق حفاظت از قانون اساسی و قوانین ساری در عراق ابراز خوشبینی کرد".

وی همچنین "بر اهمیت همکاری همکان و تلاش مشترک برای ارایه بهترین دستاوردها به شهروندان عراق در مرحله آینده تاکید کرد".

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار