مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی خبر داد؛

فعالیت 38 پیشکسوت استان مرکزی در حوزه آموزش درس آشنایی با معارف دفاع مقدس

مصطفی مشایخی گفت: ۷۰ نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس آموزش‌های مورد نیاز به منظور تدریس این درس در دانشگاه‌های استان مرکزی را فرا گرفتند که از تعداد ۳۸ نفر از آنان در حال حاضر مشغول تدریس این واحد درسی به دانشجویان هستند.
کد خبر: ۳۱۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ - 02November 2018

فعالیت 38 پیشکسوت  استان مرکزی در حوزه آموزش درس آشنایی با معارف دفاع مقدسمصطفی مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی، با اشاره به  ضرورت تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: با توجه به گذشت سه دهه از پایان جنگ تحمیلی و  دوران دفاع مقدس تبیین این برگ از تاریخ می‌تواند روشن‌گر رشادت‌ها و دلیری‌های شهدا و رزمندگان باشد.

وی افزود: پرداختن به علت تجاوز عراق و برنامه‌های رژیم بعثی به منظور تفکیک خوزستان و همچنین نگاه جامعه بین الملل به این تجاوز و همچنین تشریح اوضاع داخلی و توطئه های مختلف از جمله حمله طبس، کودتای نوژه، توطئه های داخلی و قومی تحرکات صدام از اوایل سال ۵۸ با حمله های ایذایی در مرزها می تواند ارزش سال‌های دفاع مقدس و دفاع غیرتمندانه رزمندگان را برای جوانان امروز مشخص کند و آنان را با تمام این جانفشانی ها آشنا سازد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: این درس با همکاری پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و با آموزش پیشکسوتان دوران دفاع مقدس که قابلیت تدریس موضوع این درس را داشتند از سال 89 به عنوان یکی از دروس اختیاری ارائه شد.

وی بیان کرد: تا پایان تیرماه 97، 36 هزار و 620 دانشجوی استان مرکزی 2 واحد درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس را در دانشگاه‌های استان مرکزی گذراندند.

مشایخی با اشاره به تعداد اساتید آموزش دیده به منظور تدریس این واحد درسی در دانشگاه های استان مرکزی گفت: 70 نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس آموزش های مورد نیاز به منظور تدریس این درس در دانشگاه‌های استان مرکزی را فرا گرفتند که از تعداد 38 نفر از آنان در حال حاضر مشغول تدریس این واحد درسی به دانشجویان هستند.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان ادارات و سازمان های استان مرکزی نیز، تا کنون دوره‌های آموزشی چهارروزه در 12 ساعت همراه با آزمون در 10 اداره و سازمان در استان مرکزی برگزار شده و کارمندان نیز سرفصل های آموزشی مربوط به این درس را فرا گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار