مسئول مزرعه پرورش شترمرغ استان البرز:

اشتغال 100 نفر در حرفه پرورش شتر مرغ توسط بسیج سازندگی در البرز

مسئول مزرعه پرورش شترمرغ استان البرز از پرورش 700 شترمرغ در این مزرعه در طی یک سال خبر داد و گفت: با توجه به حمایت های بسیج سازندگی هم اکنون برای 100 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۱۶۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷ - 21October 2014

اشتغال 100 نفر در حرفه پرورش شتر مرغ توسط بسیج سازندگی در البرز

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع پرس به استان البرز، "آزاد آذرخش" مسئول مزرعه پرورش شترمرغ استان البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که در سال 87 مزرعه پرورش شترمرغ در استان البرز با حمایت از بسیج سازندگی با 70 قطعه جوجه شترمرغ کار خود را آغاز کرد، گفت: 12 ماه پرورش شترمرغها طول می کشد تا به پرباری برسند.

وی با اشاره به این که طی سال اول فعالیت 20 درصد جوجه های این مزرعه دچار ریزش شده بود، گفت: با همیاری بسیج سازندگی و وامی که در اختیار ما قرار دادند ما هم اکنون توانستهایم سالانه 700 قطعه شترمرغ پرورش دهیم این در حالی است که در کنار این پیشرفت همزمان 100 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شدهاند.

آذرخش در ادامه گفت: صنایع تبدیلی همچون تولید روغن، صنعت چسب و صنایع دستی در کنار ما قرار گرفته اند تا در یک حرکت منسجم بتوانیم میزان اشتغال زایی را در این بخش افزایش دهیم.

مسئول مزرعه پرورش شترمرغ استان البرز از توسعهی فعالیت این مزرعه در سال آینده خبر داد و گفت: ما با کار تعاونی قصد داریم کار را در این حوزه ارتقاء دهیم.

آذرخش گفت: هم اکنون در این مزرعه دورههای مربی گری پرورش شترمرغ برگزار میشود که خوشبختانه با توجه به آموزشهای ارائه شده میزان تلفات در این مزرعه به 2 درصد رسیده است.

این فعال عرصه اقتصادی با اشاره به این که تولید روغن شترمرغ در کشور به مراتب مرغوب تر از روغنهای تبلیغ شده در شبکههای ماهوارهای است، گفت: هم اکنون این روغنها به قیمت 5 الی 10 هزارتومان در اختیار مردم است در حالی که روغنهای با بولوس پایین تر با قیمت 180 هزارتومان در ماهوارهها تبلیغ میشود.

انتهای پیام/
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی منصوری
|
-
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
0
0
سلام خسته نباشید. من علاقه زیادی به پرورش حیوانات دارم ام نمی دانم کدوم بهتره یا توانایی پرورش کدام حیوان رادارم میخواستم اگر بشه حضوری به خدمت برسم ولطف کنید من را راهنمایی کنید وحتی اگرلازم باشه چندوقت درمزرعه شما کارکنم.باتشکر0930؟؟؟0705

شماره آقای منصوری در خبرگزاری موجود است
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار