نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

نسل جوان ما در مبارزه با استکبار پیشتاز بوده‌اند/ بسیج دانش‌آموزی محلی برای بصیرت‌افزایی و هوشیاری است

آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» با بیان اینکه نسل جوان ما در مبارزه با استکبار پیشتاز بوده‌اند، گفت: آمریکا در برابر اراده ملت ایران ضعیف و ناتوان است، مردم ایران ۴۰ سال در برابر اراده آمریکا ایستاده‌اند، امروز نسل جوان ما بیدار است و بصیرت دارد.
کد خبر: ۳۱۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ - 03November 2018

نسل جوان ما در مبارزه با استکبار پیشتاز بوده‌اند/ بسیج دانش‌آموزی محلی برای بصیرت‌افزایی و هوشیاری استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در استان لرستان، صبح امروز (شنبه) در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و دانش‌آموزان، با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران استکبارستیزی است، اظهار داشت: استکبارستیزی ریشه در قرآن دارد و خداوند به ما دستور داده است که در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به این‌که پیامبر اکرم (ص) در ۲۳ سال دوران بعثت در مقابل، زر، زور و تزویر ایستاد، افزود: پیامبر (ص) در مکه در برابر «ابوسفیان»، «ابوجهل» و در برابر مستکبران ایستاد و در مبارزه با ظلم و ستم هرگز اهل سازش و مقابله نبود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، عنوان کرد: روز مبارزه با استکبار برای دانشجویان و دانش‌آموزان پیوند خورده است که این پیوند نشان می‌دهد که نسل جوان ما در مبارزه با استکبار پیشتاز بوده‌اند؛ «مقام معظم رهبری» نیز در مورد دانش‌آموزان و دانشجویان می‌فرماید «نسل جوان ما پنج خصوصیت دارند، نخست روحیه ضداستکبار و ضداستبداد است، به‌طوری‌که دانش‌آموز و نسل جوان زیر بار زور و ستم نمی‌رود».

وی بیان کرد: دوم روحیه، عدالت‌خواهی است و دانش‌آموز هرکجا تبعیض و بی‌عدالتی ببینند تحمل نمی‌کند، چون روحیه عدالت‌خواهی دارند، روحیه سوم، روحیه مبارزه با فساد و روحیه چهارم، روحیه معنویت‌خواهی دارد که نمونه بارز آن پیاده‌روی اربعین است، به‌طوری‌که اکثر کسانی که در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کردند جوانان بودند و همچنین در شب‌های قدر و اعتکاف نیز حضور جوانان پررنگ است.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: پنجمین خصلت این است که دانش‌آموز و نسل جوان تشنه علم و پیشرفت است، امروز دانش‌آموزان ما به دنبال این هستند با علم و دانش بتوانند به جامعه خدمت و زمینه پیشرفت را فراهم کنند؛ آینده کشور به دست دانش‌آموزان و جوانان است، باید الآن خوب تربیت شوند و زمینه پیشرفت خود را فراهم کنند و وقت خود را صرف امور باطل نکنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مروری بر تاریخ داشته باشیم، می‌بینیم که استکبار جهانی و آمریکا همیشه دشمن ملت ایران بوده‌اند، قبل از انقلاب نیز مردم ایران، شاه را بیرون کردند، ولی آمریکا کودتای ۲۸ مرداد را به وجود آورده و شاه را بازگرداند و تا آخرین روز از رژیم شاه حمایت کرد، کشتار مردم در میدان ژاله تهران به دستور آمریکایی‌ها بود، فرمانده آمریکا دستور داد مردم را بکشند، بعد از انقلاب در کودتای نوژه آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و همچنین هواپیمای مسافربری ایران را در خلیج‌فارس سرنگون کردند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: در جنگ تحمیلی تا آخر از صدام حمایت کردند، از سلاح شیمیایی گرفته تا اسلحه و تجهیزات. در ۱۳ آبان ۵۷ دانش‌آموزان در تهران اعتراض کردند که دانش‌آموزان را شهید کردند؛ استکبار جهانی دائماً ملت‌ها را تحقیر می‌کند، از اول انقلاب تاکنون ملت ایران را تحریم اقتصادی کرده است؛ بنابراین اگر یک روز را به‌عنوان روز ملی مقابله با استکبار جهانی نام‌گذاری می‌کنیم به این دلیل است که ما شاهد جنایات آمریکا در ایران هستیم.

وی اظهار داشت: آمریکا در برابر اراده ملت ایران ضعیف و ناتوان است، آمریکایی‌ها نمی‌توانند در برابر اراده ایران بایستند، ولی مردم ایران ۴۰ سال در برابر اراده آمریکا ایستاده‌اند، امروز نسل جوان ما بیدار است و بصیرت دارد.

آیت‌الله میرعمادی افزود: بسیج دانش‌آموزی محلی برای بصیرت‌افزایی، آگاهی و هوشیاری است و اگر نسلی بیدار و غفلت نداشته باشد آمریکا نمی‌تواند بر آن ملت سلطه پیدا کند.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان عنوان کرد: امسال نیز قطعاً مردم ایران باشکوه‌تر در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان شرکت کرده و بار دیگر نشان می‌دهند که با قدرت در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا ایستادگی می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار